Lange nek...

Discussie in 'Viool' gestart door Neeltjuh, 26 mei 2008.

1. Neeltjuh

Neeltjuh

Lid geworden:
    5 mei 2008
    Bij mij glijden ze heel snel van mijn schouder, de Kun-steun sowieso. Bij de wolf heb ik dat minder, maar soms glijdt tie toch nog weg...

2. koffienee1

koffienee1

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Ook ik speel het liefst met een hoog afgestelde Wolfssteun. Zelfs op de hoogste stand heb ik steeds het gevoel dat ik mijn schouder moet optrekken om de viool te klemmen.
    Ik heb geprobeerd om de extra bijgeleverde zwarte buisjes te monteren, maar dat is mij niet gelukt.
    Hoe monteer ik die wel?

3. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Voorkeur voor een KUN steun is persoonlijk; je moet kiezen wat je het beste zit. Uitproberen bij de vioolbouwer in jouw buurt is het beste. Tegen een Bonmusica zijn geen bezwaren. Ze "fixeren"het instrument wat meer aan de schouder, dat kan gunstig uitpakken voor spelers met pijnklachten in schouder, nek of hals, maar het is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

4. Henri Vieuxtemps

Henri Vieuxtemps ♫ ♪

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Zijn er in de Randstad ook vioolbouwers die dit soort verhoogde kinsteunen kunnen leveren of zijn ze op proef via uw website te bestellen?
    M'n vioollerares zegt dat ik met m'n giraffenek ook zo'n ding zou moeten hebben, want m'n Wolf staat al in z'n hoogste stand.

5. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    WOLF schoudersteun:

is het niet zo dat naarmate de hoogte toeneemt de stevigheid afneemt?

6. Rebecspeelster

Rebecspeelster

Lid geworden:
    17 sep 2008
    Het probleem wat de stevigheid oftewel stabiliteit aangaat van een schoudersteun, zou m.i. te maken kunnen hebben met het sleutelbeen en andere delen van het skelet. De Wolfsteun die ik vroeger had, was gemodelleerd zodat er een gelijke druk was zowel op het sleutelbeen als op de delen ernaast. Vergelijk dit maar met een orthopedische steunzool. De steun wordt a.h.w. "naturel" aangeleverd maar de vormgeving is aan jou. Wat ook van belang is, is dat de 4 rubber-gevoerde grijpertjes die aan de viool gezet worden, in de juiste relatie tot elkaar staan. Anders krijg je wrikkende en knarsende bijgeluiden van het rubber met het hout.

7. Neeltjuh

Neeltjuh

Lid geworden:
    5 mei 2008
    Vind ik niet, maar ik heb 'm niet gigantisch hoog staan, middelmatig ong... hij blijft stevig...

Deel Deze Pagina