Lelijk geluid

Discussie in 'Viool' gestart door Deanone, 29 mei 2017.

  1. dreamingdragon

    dreamingdragon

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    365
    Ja, hij moest hem idd even speelklaar maken, hij wilde niet dat ik zo de deur uitging met de altviool. Hij wilde de viool nog op bepaalde punten nalopen. 2 dagen later mocht ik de altviool komen ophalen die netjes in een kist lag samen met een carbonstrijkstok en een nieuw blokje hars. Mijn vogelogenesdoorn viool heb ik ook bij hem gekocht, nu hoop ik dat ik voor de altviool ook bij H. Zick kan slagen. Maar het wordt niet de huidige altviool die ik nu huur. Ik wil even verder kijken in de altviool tuin.
     
    Deanone vindt dit leuk.
  2. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Kijk, dit gebeurt er als Nele blij is met haar nieuwe viool!
    "Ik ben Lindsay Stirling!" :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    JanHut, Marcelita en marloes s vinden dit leuk.
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Kun je alvast op zoek gaan naar een e-viool!
     
    Deanone vindt dit leuk.
  4. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Daar praat ik hier niet over Frits!
    Eerst goed oefenen op een echte viool!
    Want dansen en vioolspelen tegelijk is erg moeilijk, zei ze. En bovendien is ze ook gek van musicals. (Zondag speelt ze in een musical hier in het dorp) Dus ik vraag me af wat ze ooit het leukst gaat vinden. (Misschien gewoon beiden als hobby?)
     
  5. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Super hoe jij en de vioolbouwer hebben gereageerd op de voorkeur van dochter!!
     
    Deanone vindt dit leuk.
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Maar als Nele het over Lindsey Stirling heeft dan ontkom je er niet aan!
    Je kunt je in ieder geval mentaal al gaan voorbereiden, dan komt het niet zo hard aan. ;)
     
    Deanone vindt dit leuk.
  7. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Ja Jan, de vioolbouwer reageerde ook super!
    De vioolbouwer en ik hebben haar bezig gelaten net als je een viool uitkiest die je (misschien) gaat kopen. Heeft ze zelf niet in de gaten. Want dat ging bij mij ook zo.
     
  8. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    :DHahahaha dat klopt!
    Onze oudste dame zou ook wel een e-viool willen. Eigenlijk moesten ze er een tijdje een kunnen lenen. Dan pakken ze snel hun akoestische viool weer, vermoed ik. ;)
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Voor de kleine maten zijn er geen e-violen, dat scheelt alweer!
    En uiteindelijk zal ook blijken dat je een e-viool voor het ene pakt en een akoestische voor het andere.
    Ze horen echt wel het verschil!
     
    Deanone vindt dit leuk.
  10. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Ik denk het ook Marcelita, dat ze het hoort. Als ze nu al zo kritisch is op het geluid van akoestische violen... kan goed zijn dat ze van het geluid van een electrische helemaal niet blij wordt.
     
  11. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Het is gewoon een andere 'tak' van sport. Dan experimenteer je met andere dingen. Er zijn best wel muziekstijlen die met een electrische heel aardig klinken. En ook al experimenterende, kun je de conclusie trekken dat de klank van een mooie acoustische viool niet overtroffen kan worden. Zeker niet als je een stuk klassiek gaat spelen, ook bijvoorbeeld uit de eerste helft van de 20e eeuw. Experimenteren kan helpen je inzicht te verdiepen.
     
  12. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Eigenlijk zou je zo'n e-viool ook moeten kunnen huren ergens. Ik ben dat nl nog niet tegen gekomen.

    Ik ben echt blij dat we de viool geruild hebben. Gisteren speelden we even samen. Ze kan nu echt met mij mee qua geluid. Een 3/4 of 4/4 scheelt immers al niet zoveel meer. Alhoewel, de vorige 3/4 had maar een iel geluid.
    En een langere stok! Ze stond even lekker flink mee te strijken! Mooi om te zien. Was echt genieten!
     
  13. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Op de website van NoName#2 (ooit ook actief op dit forum) staat dat ze ook electrische violen verhuurt (van het merk Bridge).

    Dit staat er over op haar website over de huurprijs: Bijna alle koopinstrumenten zijn ook te huur. De huurprijs 3% van de verkoopprijs (5% voor elektrische instrumenten).
    zie op: https://vioolspelen.nl/verkoop/verhuur/

    Ik zou haar gewoon mailen of bellen als je eens een avontuurtje wil.
    Het is alleen lastig dat je dan ook een versterker en een kabel tussen viool en versterker nodig hebt.
    En als je het over een versterker hebt: het gaat dan om een acoustische gitaarversterker. En dan liefst een met buizen en geen digitale. Wellicht is er zo één bij vrienden of familie te lenen gedurende je tijdelijke vakantie-avontuurtje met zo'n e-viool.

    Het is wel in Hilversum, da's ff rijden voor jullie, maar misschien nog wel te combineren met iets anders leuks. Heb je gelijk twee vliegen in één klap!:D
     
    zapling vindt dit leuk.
  14. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Dank je voor de info Marcelita!
    Van versterkers heb ik dus totaal geen verstand. Eerst eens kijken of ik die kan lenen.
    Ik ken iemand die een basgitaar heeft. Heb jij een idee of die versterker past?
     
  15. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Dat betwijfel ik. Als het een basversterker is en dan misschien ook meer een digitale, dan vermoed ik dat de e-viool niet echt tot haar/zijn recht komt. Een basversterker, zo heb ik begrepen, is vooral goed in het versterken van de lagere tonen. Wat die met het toonbereik van violen doet (dat is toch een stuk hoger) weet ik niet, maar dat kan weleens een stuk minder mooi uitpakken. Ik weet dat hier op het forum mensen zitten die er toch nog meer verstand van hebben, dus hoop ik dat ze bereid zijn mijn beweringen hier te corrigeren als die toch niet helemaal juist zijn.

    Zelf heb ik nog een kleine Roland acoustische versterker mobile. Die neem je makkelijk mee, weegt een stuk minder dan zo'n kast met buizen die mijn kustom siena 35 acoustische versterker is. Maar ik ben toch afgeknapt van de klank die je dan krijgt. Zeer waarschijnlijk zal een digitale versterker van genoemd merk bijvoorbeeld (ik denk niet dat het specifiek aan Roland ligt) van een paar honderd euro wel beter klinkt, maar niet op kan boxen tegen de warmte in de klank die een buizenversterker geeft. Dit zal voor een viool ook gelden.
     
  16. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Dat kan bij VOF Doesburg in Nijmegen. Ik weet niet wat het kost, ik schat ongeveer 2% van de waarde per maand.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2017
    Deanone vindt dit leuk.
  17. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    En dat is waarschijnlijk ook minder ver rijden voor je, @Deanone .
     
    Deanone vindt dit leuk.
  18. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Wat fijn dat er een ruime keuze was en dat er wat moois tussen zat!
    En complimenten dat je jouw voorkeur voor een houten stok niet doorgedrukt hebt, maar haar hebt laten kiezen voor de stok die zijzelf het fijnst vindt!
     

Deel Deze Pagina