Linzi Stoppard

Discussie in 'Beroemde solisten' gestart door Etienne, 8 nov 2008.

  1. Etienne

    Etienne

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    7
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik heb het filmpje gezien en vind het nogal elektronisch klinken. Ik begrijp ook niet waarom de D- en G-snaar nauwelijks of geen geluid produceren. Blijkbaar zijn de E- en A-snaar zodanig ingesteld, dat alleen die snaren nog enigszins acceptabel klinken. Daarbij speelt ze abominabel vals in Pos. III (D op de E-snaar!)

    Of dit nou een beroemd violiste moet heten?
    Voor mij: dertien in een dozijn!

    Verder vraag ik me af wat je bedoelt met "gerelativeerde video's". Moet dat niet zijn: gerelateerde?

    Frits
     
  3. Etienne

    Etienne

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    7
    gerelateerde, ja, sorry, ik denk dat ik het ook vond omdat het electrisch viool is, ik vindt het niet helemaal optimaal klinken op sommige punten maar toch vindt ik de sound wel wat hebben, maar ze blijkt in londen nogal bekend te zijn... (??)
     
  4. kees

    kees

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    55
    Ik heb het idee dat ze soms een valse noot 'zuiver' maakt met vibrato. Dat heb ik afmoeten leren, omdat dat net kattengejank lijkt. Ik geloof dat ik dat hier ook hoor.
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Wat dat laatste betreft kan dat niet: je kunt niet een te laag geïntoneerde toon hoger doen intoneren door vibrato toe te passen. Dat gaat niet omdat een vibrato op een te laag ingezette toon zich altijd beweegt om die gemiddelde toon, die te laag is. Vibrato gaat evenveel hoger als lager om die te lage toon heen. Het resultaat is dan nog steeds een te lage toon.

    Frits
     
  6. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Wat klinkt dat vreselijk! Inderdaad zo hier en daar vals (terwijl wat ze speelt vreselijk simpel is) en op een vreselijk schelle manier vervormd (waardoor valse noten nog meer 'bijten'). Het zal niet mijn idool worden, hahaha!
     
  7. Rebecspeelster

    Rebecspeelster

    Lid geworden:
    17 sep 2008
    Berichten:
    226
    Volgens mij speelt ze unisono met haar eigen melodie mee en dat maakt de zuiverheid vreselijk moeilijk.
     

Deel Deze Pagina