Lothar Seifert vioolstok

Discussie in 'Overig' gestart door TheoB, 2 jan 2018.

  1. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    Is de Lothar Seifert strijkstok echt zo excellent gezien de prijzen die men ervoor vraagt? Ik zie eBay prijzen van €1200,- plus plus dus dan zou het wel iets bijzonders moeten zijn?
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.919
    Homepage:
    Bij de vioolbouwer koop je ze ook voor ongeveer die prijs. De Firma Seifert uit Bubenreuth (gevestigd tegenover Tonholzhandel Gleissner aan de Mozartstrasse) wordt gedreven door de gebroeders Bernd (die ik persoonlijk ken) en Erich Seifert, die beide ook zelf stempelen (de topstokken uit hun atelier). Lothar Seifert (vader) is enkele jaren geleden overleden. Het merk Lothar Seifert wordt nog gebruikt voor de beste "confectie" stokken. Het zijn fijne degelijke stokken die ik graag en veelvuldig verkoop, maar er zijn meer fijne en degelijke Duitse (en franse en braziliaanse etc.) stokken van andere bouwers. 1200 euro lijkt misschien veel geld, maar er zijn volop nog veel duurdere stokken op de markt. Wanneer je eens een Seifert stok wilt proberen: bij vioolbouwers in NL zijn ze vaak wel te vinden. Je kunt dan zelf beoordelen of een Seifert stok iets voor je is of dat jouw spel, stijl, techniek instrument en gevoel om iets anders vraagt: een stok is iets tamelijk persoonlijks..
     

Deel Deze Pagina