Maat van een cello

Discussie in 'Cello' gestart door Tezzie, 8 sep 2010.

  1. Tezzie

    Tezzie

    Lid geworden:
    28 dec 2007
    Berichten:
    3
    Ik heb een cello op internet gevonden met een totale lengte van 106 cm en klankkast van 65 cm (dit zijn de gegevens die ik heb doorgekregen).
    Ik kan alleen nergens op internet vinden welke maat cello dit is (4/4, 7/8, 3/4 o.i.d.). Wie o wie kan mij dit vertellen?
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Een cello kopen van iemand die niet weet welke maat hij/zij in huis heeft? Is dat wat je wilt? Ik zou me driemaal bedenken!
    Het is overigens een 1/2
     
  3. Tezzie

    Tezzie

    Lid geworden:
    28 dec 2007
    Berichten:
    3
    Nee dat zou ik niet willen als ik op zoek was naar een serieus instrument om op te spelen. Maar ik heb een tijd geleden een 'opknapviool' gekregen van een buurman met de gedachte van hem van: misschien kun jij er nog wat leuks mee. Deze viool was niet te 'genezen' en ik heb hem beschilderd en aan de muur hangen. Omdat ik ook zowel viool als cello speel, leuk het me leuk om ook een cello voor dit doel te zoeken, en zo kwam ik deze spotgoedkope cello tegen op internet van mensen die de cello al jaren als 'meubelstuk' in huis hadden staan en hem nu wegdeden :) Vandaar de onweet van hun over het instrument en mijn vraag over de maat van de cello (want daar werd ik bij hen niet wijzer uit!)

    Maar bedankt voor je antwoord en je zorgen :)
     

Deel Deze Pagina