masterclass

Discussie in 'Overig' gestart door yvonne, 27 aug 2005.

  1. yvonne

    yvonne

    Lid geworden:
    27 aug 2005
    Berichten:
    15
    Homepage:
    Hallo allemaal, Ik vroeg me af of hier ook mensen waren die ooit of binnenkort een masterclass gaan volgen voor viool. Zo ja, waar? ik lees op internet dat er masterclasses zijn in Engeland. Ook is er een lerares die extra aandacht besteed aan technieken die je nog zelf wilt ontdekken, bijv. vibrato. Tevens kun je dan aanvragen samen te spelen in trio of kwartet of zo. Heeft iemand ooit zoiets gedaan? Laat het me weten, ik ben zeer nieuwsgierig.

    Groet, Yvonne
     
  2. Femke

    Femke

    Lid geworden:
    1 aug 2005
    Berichten:
    11
    Homepage:
    Hi
    Ik ben zelf in de zomer een paar keer naar Finland geweest, voor sommige moet je auditie doen, maar voor sommige ook niet. Ook is hier in Nederland woudschoten, maar dat is geen masterclass. meer een soort kamermuziek-zomercursus. Als je kijkt op de site van de stichting Internationaal Muziek Contact, kun je meer over dit soort dingen lezen, maar ik ben er zelf nooit mee geweest. Ik ken alleen iemand die dit heeft gedaan en die vond het heel leuk en er waren ook geen audities, dus je weet iig altijd zeker dat je mee kan. De website van het IMC is www.imc.tip.nu
    Ik weet niet hoe oud je bent, als je ouder dan 22 bent kan je volgens mij gewoon mee hoor, want die vriendin van mij was 25.
    veel succes ermee
     
  3. Wim

    Wim

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    74
    Homepage:
    Ik heb pas een masterclass gedaan in Noord-Italie (Cividale del Friuli). Erg leuk en leerzaam. (http://www.perfezionamentomusicale.net)
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Hoe gaat dat in z’n werk? Moet je een bepaald stuk van te voren instuderen en daar ten gehore brengen? Of mag je zèlf kiezen?
    Lijkt me, dat je wel een bepaald niveau moet hebben om te worden toegelaten.
    Zijn er eisen gesteld om te worden toegelaten?

    Frits
     
  5. Wim

    Wim

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    74
    Homepage:
    Normaal gesproken geef je op welke muziek je graag wilt spelen. Er kan sprake zijn van dat je eerst moet voorspelen, zodat de docent een indruk krijgt van je niveau. In mijn geval volgde ik de master class bij mijn eigen lerares zodat ik niet de formele procedure heb gevolgd.

    Ik heb wel gezien dat het niveau heel divers is. Van beginner (mijn dochtertje) tot vergevorderd. Je kunt elke dag concerten bijwonen (een leerlingenconcert en een docentenconcert). Je mag ook zelf iets laten horen op een concert, maar dat is niet verplicht.

    Ik weet niet hoe het met andere master classes is, maar dit was echt heel toegankelijk. De docenten kunnen elk niveau aan, maar je valt niet uit de toon als je wat minder presteert.

    Na afloop krijg je een certificaat van deelname.
     
  6. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    Hee, goede tips!! ik heb eerder wel gezocht naar masterclasses of workshops in Nederland waar je aan kunt deelnemen, zonder dat je meteen in een jongeren c.q. talentenprogramma bent opgenomen. (ben het beide niet (meer) helaas ) Dus als iemand daar nog goede tips voor heeft behalve de kamermuziekweek, dan houdt ik me aanbevolen.
     

Deel Deze Pagina