Mathilde Wantenaar Fantasie voor viool+orkest, Merel Vercammen solist

Discussie in 'Hedendaagse werken' gestart door Henri Vieuxtemps, 1 okt 2018.

1. Henri Vieuxtemps

Henri Vieuxtemps ♫ ♪

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Na het doorspitten van de FASO-lijst https://www.faso.eu/orkesten/bezoeker/all kwam ik een onbekend stuk tegen, een Fantasie voor viool en orkest, dat gespeeld werd door een orkest in Driebergen van Mathilde Wantenaar (1993), een jonge componiste van 25 dus. Eerder was dat stuk met een ander amateurorkest in Alkmaar gespeeld met dezelfde dirigent en dezelfde solist Merel Vercammen. Ik ben benieuwd wat jullie van het stuk vinden. Jullie hebben ook een kans het live te horen binnenkort. Het concert is op 10 november 2018 zie http://www.kamerorkestdriebergen.nl/concerten . Verder spelen we nog wat recente stukken van jonge componisten. Merel Vercammen had op een opname op haar YT-kanaal staan :

waarvan ik een kopie heb gemaakt in iets mindere beeldkwaliteit met nu al 5 positieve reacties:

Laatst bewerkt: 2 okt 2018
    Yvonne Boncoeur vindt dit leuk.
  2. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Je blijft luisteren, benieuwd naar wat er allemaal nog meer gaat komen! Verrassend leuke vraag- en antwoordpatronen en een enorme speelsheid, sfeertje van 'wat kunnen we nog meer uit onze instrumenten halen en hoe kun je er een leuke mix van maken?' waarbij de viool dan toch meer de creatieve partij heeft en het orkest in de begeleidende rol blijft.

3. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ja, dat klopt wel wat Marcelita zegt: je blijft luisteren omdat je nieuwsgierig wordt wat er straks weer gaat komen. Ik vind het geschikte filmmuziek voor een thriller of zo. Zo bij de 4 min. lijkt het even op de Tzigane van Ravel. Het lijkt me technisch gezien niet een extreem moeilijke partij voor de soliste.

4. Henri Vieuxtemps

Henri Vieuxtemps ♫ ♪

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Dat is nu beter te beoordelen met de solopartij, maar een Paganini vioolconcert is idd lastiger :

5. Henri Vieuxtemps

Henri Vieuxtemps ♫ ♪

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Hier de concertposter

Deel Deze Pagina