Meditation nr. 15 voor Symfonie orkest van Koos A. Oosterhof

Discussie in 'Eigen werk' gestart door Koos A. Oosterhof, 30 jun 2014.

  1. Koos A. Oosterhof

    Koos A. Oosterhof Koos A. Oosterhof

    Lid geworden:
    24 okt 2010
    Berichten:
    62
    Meditation nr. 15 in C (Opus 37); voltooid December 2013
    Geschreven voor een (klein) symfonie orkest.

    Opvallend zijn de partijen voor Hoorns, Trompetten, Trombones, Pauken en Klokkenspel.
    Het stuk is geschreven in C met een steeds terugkerend thema; beginnend in toonsoort C en na een aantal modulaties eindigend in C.

    De uitdaging was, een stuk te schrijven met meerdere modulaties in vloeiende overgangen.

    Te zien en te beluisteren op youtube:

    http://youtu.be/kqUmd7wS6bQ

    Koos
     
  2. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Respect! Mooi zeg!
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Wie organiseert het forum symfonie-orkest om dit uit te voeren? We moeten alleen dan wel wat blazers en klokkenspel-spelers uitnodigen....of alles als strijker uitvoeren (maar de partijen zijn niet voor niets voor hoorn etc. bedacht).

    Nadeel: je moet dan wel een beetje uit je anonimiteit stappen. En we hebben een goede dirigent nodig om orde te houden, want we zijn natuurlijk met z'n allen gruwelijk eigenwijs;)

    Het lijkt mij wel een fijn stuk om te spelen! Ik vermoed dat het bij meespelen met de youtube-opname blijft.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Het StrijkersForum Symfonieorkest of het Forum Strijkersorkest? :(
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Slordigheid wreekt zich weer:(. Natuurlijk onzinnig om het over een forumorkest te hebben als ik strijkersforum bedoel! Ja, Frits, met zo'n slordige post gaat het alle kanten uit, maar niet de goede.

    Je hebt het youtube symfonie-orkest en wie weet nog eens een strijkersforum-symfonie-orkest. Maar ja, dan moeten we andere groepen wel als gast dulden....dus misschien toch het strijkersforum-strijkorkest. Dat wordt dan een project-orkest; kennelijk hebben we al wat mensen op dit forum die ervaring hebben projectmatig te werken op het gebied van de muziekuitvoeringspraktijk. Eentje in het noorden des lands;)
    Misschien dat Koos Oosterhof er iets in ziet er nog een strijkorkestversie van te maken.
    Maar goed, ik heb vast een erg ruime fantasie over wat je allemaal zou kunnen doen....

    Maar in deze huidige symfonische versie...Koos, heb je een orkest die dit gaat spelen? Dat lijkt mij ook zo geweldig als je zo'n stuk gecomponeerd hebt! Je kunt het wel af laten spelen door muziekprogramma's als finale en musescore, maar dat is toch niet half van wat je met een echt orkest zou kunnen horen! Misschien is er een orkest die een nieuw werk een kans wil geven. Misschien eentje bij FASO.eu genoemde orkesten? Schoolorkest? Muziekschoolorkest?
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    NB, ik had het natuurlijk wel over míjn slordigheid.
     
  7. Koos A. Oosterhof

    Koos A. Oosterhof Koos A. Oosterhof

    Lid geworden:
    24 okt 2010
    Berichten:
    62
    Bedankt voor de fijne reacties op Meditation nr. 15.

    Marcelita:
    Als er groepen zijn die dit werk willen uitvoeren, dan kunnen ze gratis de partijen in bezit krijgen.

    Er een strijkersversie van maken is een hele uitdaging; wie weet begin ik daar nog eens aan.

    Het muziekprogramma wat ik gebruik, is Cubase 7.5 en Halion Symphonic Orchestra, allebeide van Steinberg.
    Met Hal.Symphonic Orchestra kan ik opgenomen samples gebruiken van de diverse instrumenten.

    Ik zal eens kijken bij Faso.eu en Donemus.nl, wat er eventueel mogelijk is. (bedankt voor de hint !!)

    Koos
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Mocht het zo ver komen dat er een uitvoering komt van deze Meditation door strijkers, dan moet er eigenlijk ook meteen een opname van gemaakt worden. Zo'n kans krijg je niet vaak. Dus in de gaten houden.
     

Deel Deze Pagina