Meer dan 2 vellen bladmuziek op je muziekstandaard zetten.

Discussie in 'Overig' gestart door marloes s, 24 mrt 2017.

  1. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Wat doen jullie als je meer dan 2 vellen bladmuziek hebt voor 1 muziekstuk?
    Op mijn muziekstandaard passen maar 2 A4 tjes naast elkaar maar geregeld heb ik 3 of 4 bladzijden voor 1 stuk.
    Nu sla ik de bladzijden om tijdens het spelen.
    Dat gaat, maar is niet echt heel handig.
    Hoe hebben jullie dit probleem opgelost?
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Met een lessenaarmap, de grootste, die ik kon krijgen bij internetwarenhuis ArcVerona. Die heeft ook magneetjes, waardoor die niet makkelijk van de lessenaar schuift. De map heeft ook een onderrand, die dus horizontaal op je lessenaar staat en daarmee heb je gelijk ook een lessenaarverbreder.
    Vier bladzijden gaan nu met gemak op mijn lessenaar.:)

    Wat ik daarvóór al deed, was de blz. aanelkaar plakken van achteren met wat plakbandjes. De uiteinden van die rij A-viertjes bungelden wel een beetje, maar het was nog goed te doen.

    Je kunt natuurlijk ook zelf aan de knutsel gaan en dat advies is natuurlijk wel aan jou besteed!;)
    Met vier A-4 formaat stevige kartonnen die niet zomaar buigen, aan elkaar bevestigen op zo'n manier dat je het geheel kun invouwen. En je maakt zo ook nog een onderrand. Maar die lessenaarmap van ArcVerona heeft (als ik het goed heb) drie vlakken van A3-formaat en een onderrand en dat is allemaal mooi inklapbaar.

    Kijk, hier!
    https://www.arc-verona.de/nl/Benodi...html?listtype=search&searchparam=lessenaarmap

    Verzendkosten zijn vermijdbaar als je met anderen samen bestelt op één adres of als je toevallig toch nog andere dingen nodig hebt.
    O wacht even, ik ga nog een cellosnaar kopen. Kan ik doen via die shop en dan je lessenaarmap erbij. Zo komen we over de minimale 40 euro aan bestellingen voor gratis verzenden. En ik zie je in april weer bij Ravelijn...
    O.K. zal ik voor je bestellen? Kost je nu dus 12,90 euro.
     
    zapling vindt dit leuk.
  3. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Ik heb 2 verschillenden;
    van Arc Verona;
    [​IMG]

    En deze had ik eerder en moet ik even opzoeken waar vandaan;
    [​IMG]

    Die van Arc Verona is steviger.
    De onderste is breder en gewoon van zwart karton met elastieken om je blad tussen te doen (wat ik toch niet doe).
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik moest van mijn vioolleraar de eerste vier pagina's van de Partita van Bach maar uit het hoofd leren spelen. Dan kon ik daarna gebruik maken van de laatste twee pagina's. Het gevolg was dat ik toen maar de gehele Partita uit het hoofd geleerd heb, was wel zo handig. Had ik geen lessenaarverbreder nodig. Die waren er in mijn tijd ook nog niet.
     
    jis77 en marloes s vinden dit leuk.
  5. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Ik kwam ook dit tegen;

    9858465_800.jpg
     
    zapling en Deanone vinden dit leuk.
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Zit dat eraan vast of is dat er apart aan vast te 'knopen'?
     
  7. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    12189810_791008814343506_2827604388062358875_n.jpg
     
    zapling en gevoeligesnaar vinden dit leuk.
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ja, die is mooi : zes velletjes te zien, maar daar moet je als violist intussen langslopen en spelen.
    Dat uitschuifbare krijg je gewoon gelijk met de hele lessenar.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Die foto van IdB brengt me op een idee.
    Het wachten is nu op een firma die behang levert (behangfabriek Rath & Dodeheefver had je vroeger) met daarop afgedrukt diverse muziekstukken. Dus eigenlijk bladmuziek maar dan op behangrollen. Moet je wel heel zorgvuldig de rollen schikken zodat je dan horizontaal gezien kunt doorspelen. Of je zou zelf de schikking ter hand kunnen nemen in klusters zodat je dan niet van links naar rechts door de (muziek)kamer hoeft te lopen. Het hangt van de fabrikant af hoe flexibel men hier de schikking kan realiseren, maar dat is een kwestie van een beetje slim componeren, van de behang dan.
    Als je dan een strijkkwartet speelt heeft iedere stem zijn/haar 'eigen' muur!
    Zou het iets zijn voor Broekmans & van Poppel? Of ArcVerona? :)
     
    zapling, Marcelita en Muzirene vinden dit leuk.
  10. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Maar daar hebben wij geen fabrikant voor nodig hoor, gewoon plakken!
     
    zapling en Marcelita vinden dit leuk.
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Nou, als 'wij' de beschikking zouden hebben over een A3-printer scheelt dat natuurlijk al, maar zal het niet halen bij een complete rol behang. Sommige mensen doen letterlijk alles zelf. Soms ook, moet je een verstandig besluit nemen en het over laten aan bestaande producers.
    Het voordeel van behang is wel, dat je het stuk uit je hoofd kunt spelen als er weer een nieuw behangetje op moet.
     
  12. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Dan kies je een aantal stukken uit en die blijf je dan met elkaar spelen en spelen...
    Wacht, zorg dan dat je een heel groot huis met veel kamers hebt. Dan heb je in elke kamer weer een ander muziekaanbod, en tegen de tijd dat je de laatste muziekkamer hebt gespeeld met elkaar, ben je wel weer toe aan de eerste.:D
     
  13. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Vanaf het plafond? Dan heb je ook wat steigers nodig om alles te kunnen bespelen, want je moet het natuurlijk wel op ooghoogte hebben, toch?

    Misschien zit de toekomst wel in lampen die naast licht ook wat anders op wanden kunnen projecteren. Muzieknoten bijvoorbeeld.
     
  14. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Dat zit aan de standaard, is niet los toe tevoegen.
     
  15. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Je kan 2 lessenaars naast elkaar zetten en dan 5 blaadjes aan elkaar plakken en er zoveel mogelijk wit papier tussenuit knippen. Maar ik heb nog een andere truc. Als je een gordijnrails op je lessenaar zet kan je er 6 aan elkaar geplakte muziekblaadjes op zetten (ook weer wit er tussenuit knippen) en dan kan je van links naar rechts lopen zonder omslaan. Mijn pianiste plakt ook 4, 5 blaadjes aan elkaar om het vervolgens op de grond te gooien, zoals deze pianiste ook doet na 2.35 minuten
     
    Marcelita en Deanone vinden dit leuk.
  16. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik weet het: off topic, maar ik kon het niet laten.
    Aangezien ik me niet kan voorstellen dat die Berceuse (#15) zo moet klinken heb ik hieronder een versie -ook voor viool en piano- die géén pijn aan de oren doet:

     
  17. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Applaus voor de spelers van de berceuse!!! Echt een fijn staaltje samenspel! CD-kwaliteit verveelt ook weleens!:p
    Er hangt ook een mooi schilderij, dat terzijde (ook off topic:)).
     
    gevoeligesnaar vindt dit leuk.
  18. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Probeer mij voor te stellen hoe dat gaat (late tijdstip van de dag wreekt zich hier mogelijk), maar bedoel je dat je die dan klemt op de bovenkant van de lessenaar en je dan dus inderdaad een lange stang hebt om de blaadjes aan te bevestigen?
     
  19. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Familie Meltzer bedankt !

    Leuk bedacht die speelsheid van het expres laten vallen van de muziek, maar dit is niet alleen samenspelen van de hoogste orde, maar wat een heerlijke klanken. Ik was al gek op dit stuk maar zoals het hier vertolkt wordt nee zo heb ik het nooit gehoord. Het uitvoeren in deze stijl doet mij weer geloven in de mensheid, heerlijk !!!
    Mijn hondje Missy kan het echter minder waarderen, want zodra ik dit beluister verdwijnt ze piepend en met de staart tussen haar pootjes de kamer, maar het is dan ook een onmuzikaal hondje.

    Ik plak de muziek altijd met plakband vast aan de piano, gaat prima.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2017
    gevoeligesnaar vindt dit leuk.
  20. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Ik heb besloten deze te bestellen om hem nader te bestuderen.
    Over een paar dagen heb ik hem hopelijk in huis.

    9858465_800.jpg
    Ik ben heel benieuwd of die aan de verwachtingen voldoet.
    Zo niet dan gaat die retour.
     
    Marcelita en Deanone vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina