Melancholische vioolmuziek

Discussie in 'Overig' gestart door Shakira, 15 dec 2005.

  1. Shakira

    Shakira

    Lid geworden:
    15 dec 2005
    Berichten:
    1
    Hallo! Ik ben al een hele tijd op zoek naar melancholische vioolmuziek. Het moet langzame, melancholische en dramatische muziek zijn, met veel lage noten...een zogenaamde 'tranentrekker' dus, waar je lekker veel vibrato op kunt leggen en je viool goed kunt laten janken (o) . Chindler's list is hier een goed voorbeeld van, alleen vind ik dit stuk een beetje te hoog. Een andere goed voorbeeld vindt u op deze site: http://www.virginmega.fr/default.aspx?FicheTitre=100900230. (en dan het stuk "Theme du pere(nr. 8). Van de cd Sakountala van de componist Pierre-Alexandre Mati). Dit stuk vindt ik echt prachtig...maar helaas is het niet op bladmuziek verkrijgbaar!

    Ik heb overal gezocht maar kan nergens een dergelijk stuk vinden...ik denk dat dit voornamelijk Cello- of Altviool muziek is, maar zoiets moet toch ook voor viool te krijgen zijn? (of anders misschien in de filmmuziek?)
    Ik speel nu ongeveer 9 jaar viool, dus het hoeft niet gemakkelijk te zijn...(maar liefst ook niet al te moeilijk)

    Kent iemand zo'n soort stuk voor viool als ik hierboven beschreven heb? Alvast bedankt!!!
     
  2. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Googelen op .....
     
  3. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Beste Shakira,

    Ik heb het een en ander zitten Googelen (had ik zelf aanbevolen) maar kan inderdaad weinig vinden. Wel de CD en zo (kopen dus als je wilt luisteren of naar de Bieb.)

    Mooie melancholische muziek, zelf heb ik een computergame (spelletje) waarin regelmatig een voor mij heel mooi stuk cello/alt voorkomt.. Het verhaal: een pliesie agent (USA) wordt verliefd op een mooie vrouw met een crimineel verleden. Een histoire noir.

    Prachtige meeslepende muziek, melancholisch. De game:Max Payne II. The Fall of Max Payne.

    Ik ga eens verder kijken of ik wat kan vinden, maar please help een beetje, dan kan ik kijken of er wat te vinden is.

    Remi
     

Deel Deze Pagina