Mijn ideale viool.

Discussie in 'Overig' gestart door Tobias, 1 nov 2015.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik droom weleens van mijn ideale viool. Wat is dat dan voor een viool die in mijn verbeelding leeft. Dat is een viool die eruit ziet als een viool, maar die de klank heeft van een cello. O wat zou dat heerlijk wezen als er eens een vioolbouwer zou zijn die zo'n viool kon bouwen. De viool is qua uiterlijk natuurlijk een kunstwerk op zich. En is in niets te vergelijken met welk ander instrument dan ook. Ook niet met de cello zijn grote dikke broer, die bij de viool vergeleken maar een uitgezakt figuur is. Maar die uitgezakte grote dikke broer van hem heeft wel een heerlijk geluid. Eigenlijk is de viool daarbij vergeleken vaak maar een viswijf. Die twee samenvoegen, dat zou iets geweldigs opleveren, iets dat zijn weerga niet kent.

    Trouwens ik denk niet dat er op het forum plaats is voor dromen. Zoals nergens op de wereld. En mijn droom zal dan ook waarschijnlijk spoedig belanden in de grote forumprullenbak, snik !!!
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.289
    Homepage:
    • Gelukkig mag een ieder dromen wat 'ie wil!
    • Niet iedere droom is echter geschikt om te worden gepubliceerd!
     
  3. ria

    ria

    Lid geworden:
    21 okt 2011
    Berichten:
    481
    Tobias, kijk maar eens op youtube naar Sigiswald Kuijken op de Viola da spalla.
     
  4. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Dat is de nachtmerrie van een Altviool. En een Altviool is zelf ook al een misbaksel.
     
  5. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Ho Tobias, nu ga je te ver! De altviool is de vader van de viool, viool ("violino") betekent "kleine viola", kleine altviool. Een altviool klinkt ook véél mooier! Beste Tobias, neem je woorden terug!
     
  6. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ja Liuwe je hebt gelijk ik ben te ver gegaan. De altviool mag dan lijken op een wat uitgezakte dikke nietsnut. Maar het geluid wat er uitkomt is natuurlijk door een viool bijna niet te evenaren. Kortom ik neem mijn woorden terug.:rolleyes:
     
    Willemien vindt dit leuk.
  7. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    En waarom niet gewoon de cello als je de klank van de cello zo mooi vindt?

    Men neme de kleinste maat cello, zet die op de schouder...... en klaar is Kees (o nee Tobias) ;)
     
  8. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Een kleine cello kan ook tussen de benen, net als deze viool.
     
    Marcelita, Oosterhof Vioolbouw en Saffier vinden dit leuk.
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.289
    Homepage:
    Wat een heerlijke cellopartij lijkt me dat!

    Heel grappig om te zien dat de cellist daar waar het kan zijn linker arm strekt: even ontspannen?
     

Deel Deze Pagina