Möller uit 1900 4/4

Discussie in 'Aangeboden' gestart door F.Sollie, 10 jan 2018.

  1. F.Sollie

    F.Sollie

    Lid geworden:
    10 jan 2018
    Berichten:
    2
    Beste strijkers,

    Na bijna 13 jaar speelplezier heb ik besloten mijn 4/4 viool te verkopen.

    De viool is in 1900 gemaakt, in het atelier van Max Möller te Amsterdam. Het instrument heeft een volle klank. Ik zou het beschrijven als een mooi instrument voor de gevorderde amateur.

    Momenteel zitten er Pirastro-snaren op. Wellicht maken betere snaren de viool nog mooier.

    De vraagprijs is 2400 euro inclusief stok. De koffer is na jaren gebruik redelijk beschadigd. Wie hem wil, mag hem er gratis bij hebben.

    Omg. Utrecht.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 10 jan 2018
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Over de foto's: opnames die onder een hoek genomen zijn geven een onjuist beeld van het instrument omdat daarmee de vorm vertekent. Beter is het daarom, alleen afbeeldingen te maken van de corpus zo recht mogelijk: voor-, zijkant (krans) en achterblad. Daarna alléén van de krul in voor-, zij- en achteraanzicht. Detailopnamen van de inleg bij de hoekpunten kunnen grote dienst bewijzen ter beoordeling van het vakwerk.
     
  3. F.Sollie

    F.Sollie

    Lid geworden:
    10 jan 2018
    Berichten:
    2
    Bedankt voor uw tips; ik ben zoals u ziet geen geboren fotograaf. Ik upload meteen even nieuwe foto's. Hopelijk zijn die beter!
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Foto's zijn een stuk beter nu. Alleen de krul is te donker, daar valt niet veel op te zien. Gebruik geen flitser hier, - eigenlijk nooit bij dit soort fotografie- want dat geeft hinderlijke schaduwen. De verlichting dusdanig instellen dat er geen schaduwen en/of weerspiegeling optreedt. Is even uitzoeken maar het resultaat is er dan ook naar.
    Bij de foto's van de corpus had de lens een stukje lager gemogen. Richten op de kam zou perfect geweest zijn.
     
  5. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    Zit er een etiket in?
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Een label is er zo ingeplakt.
     
  7. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    773
    Niet zoals de Möllers die ik heb gezien tot dusver. Dat zijn vooral hele nette Duits ogende violen. Dit lijkt mij amateuristischer en waarschijnlijk door de oude Möller in het begin gemaakt? Mits het überhaupt een Möller is..
     

Deel Deze Pagina