Mooie e-snaar..

Discussie in 'Viool' gestart door mriekjuh, 2 nov 2009.

1. mriekjuh

mriekjuh Marike

Lid geworden:
    15 jun 2009
    O? Dat heb ik nog nooit gehad? Merk je dat heel duidelijk?
    En heeft dat ook te maken met de stemming, want hij is super snel ontstemd en dan zijn m'n andere snaren dat ook een beetje.. Verder zit hij er wel goed op zei mijn lerares.

Ik speel bij elkaar ongeveer een uur of anderhalf per dag. Zou hij dan al 'ingebroken' zijn?

Groetjes Marike

2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Marike,

Soms merk je er helemaal niets van maar er zijn snaren –vooral darmsnaren- die wel twee weken nodig hebben om te stabiliseren. Ik heb het zelf meegemaakt met een hele set Pirastro Synoxa (kunststof kern) voor viool. Na ongeveer een uur strijken merkte ik opeens dat er iets gebeurde, net alsof er iets knapte. Toen klonk de snaar meteen een stuk beter.
    Van Larsen snaren wordt gerapporteerd dat ze geen breek-in tijd hebben, dus die zijn erg snel stabiel. Nu zijn darmsnaren altijd onderhevig aan meer instabiliteit dan die van kunststof en stalen snaren. Dominant (Thomastik) schijnt ook lange breek-in tijden te kennen van wel 2 weken. Hoe het zit met de E van jou (Obligato) is mij niet bekend, maar kennelijk heb je er zelf (nog) niets aan gemerkt. Aan de andere kant zeg je dat hij ‘super snel ontstemd is’, en daar word je zelf ook ontstemd van denk ik. Mogelijk dat de snaar nog niet stabiel is, maar dat gaat nog wel komen. Heeft nog wat tijd nodig.

Frits

Deel Deze Pagina