Mooie etalage

Discussie in 'Overig' gestart door hminkema, 22 sep 2011.

  1. hminkema

    hminkema

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    101
    Een luchtig berichtje, meer niet. Toen ik als kind geregeld met mijn ouders 'naar de stad' (Haarlem) ging om inkopen te doen (kleding, schoenen) wilde ik altijd even een ommetje door de Schagchelstraat maken. En dan een paar minuten in deze bijzondere etalage turen.

    http://bit.ly/n38sUt

    Bij de diverse objecten liggen ook kaartjes met (getypt!) uitleg. Het fascineerde me enorm, dat iemand zo zijn speciale expertise uitstalde alsof de hele wereld het weten moest. Wat met bijzondere expertises ook zo is, natuurlijk! Iets om trots op te zijn.

    Ik ben leraar Nederlands geworden, maar steeds als ik langs die etalage kom, denk ik: had ik maar....

    Eigenlijk een klein wonder dat deze etalage al vele decennia stand houdt. Een bezienswaardigheid in het van karakter veranderde Haarlemse stadshart.
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    774
    Dat is de winkel van Loerakker. En wat je ziet zijn vooral mallen.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Er ligt geen enkel speelklaar instrument in de etalage. Zou dat bewust zijn gedaan om diefstal c.q. inbraak te voorkomen?
     
  4. hminkema

    hminkema

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    101
    Denk ik wel, want het is vast geen veiligheidsglas. Als ik het me wel herinner, zijn beide deuren van Loerakker (die is het inderdaad) en geeft de rechterdeur toegang tot zijn winkel of werkplaats. Daar zijn uiteraard wel speelklare instrumenten onder handbereik.