Mooie oude Cellostok

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Romina, 30 mei 2022.

  1. Romina

    Romina

    Lid geworden:
    30 mei 2022
    Berichten:
    3
    Mooie oude Argentijnse cellostrijkstok, gemaakt door Stocovaz. Belangrijke fabrikant van strijkstokken en instrumenten uit de Río de La Plata. Ik heb de afgelopen 15 jaar met veel plezier op deze cellostok gespeeld. Nu moet ik hem verkopen om een andere te kopen in Nederland. Het heeft stukken in ivoor en oud goud. Een prachtig juweel en instrument. In Nederland getaxeerd door Andreas Post op 1600 euro, maar over de prijs kan ik onderhandelen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ik snap helemaal niet waaarom je deze mooie oude Argentijnse cellostrijkstok wil verkopen, zelfs móet verkopen. Een prachtig juweel, schrijf je, nu, die zou ik niet kwijt willen! Wat is er aan de hand?
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Marcelita, een eerlijk antwoord op deze vraag kan mogelijk van invloed zijn op de onderhandelingspositie van de verkoper. Dat de verkoper al spreekt van moeten verkopen is ook niet erg handig.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2022
  4. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    892
    Ik kan me twee redenen voorstellen: als je naar het buitenland moet is ivoor een probleem, ik geloof dat het mogelijk is een certificaatje te regelen dat het ouder is dan een bepaalde tijd maar je kunt er echt problemen mee krijgen bij de douane. De tweede reden is dat het geld gewoon nodig is om bij te leggen bij een betere stok?
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ivoor kan inderdaad een reden zijn: in sommige landen wordt daar zeer streng op gecontroleerd (In de VS wordt alle ivoor geheid in beslag genomen). Hetzelfde kan ook gelden voor parelmoer. Een taxatie wordt als regel gemaakt voor verzekeringsdoeleinden, niet om de verkoopprijs vast te stellen. Een stok kan prima in orde zijn, maar om allerlei redenen kan een speler de behoefte hebben aan een andere stok (ander instrument, voortschrijdende techniek, andere spelopvatting etc.) Probleem bij particuliere verkoop is doorgaans dat er geen directe vergelijking mogelijk is met andere stokken. Ivoor en goud spelen geen materiële rol bij de waarde van een stok, maar geven hooguit een indicatie van het feit dat de bouwer de stok dermate goed achtte, dat hij met de duurste materialen werd afgewerkt.
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    ¡Asi es!
    Ik snap het. Na zoveel jaar er met plezier mee gestreken hebben op je cello ben je toe aan een nieuw geluid, nieuwe mogelijkheden. Hopelijk vind je gauw een cellist die je stok koopt, zodat je zelf ook weer verder kunt.
     

Deel Deze Pagina