Nieuw van Pirastro: Flexocor de luxe cello snaar

Discussie in 'Cello' gestart door BertBoonVioolbouw, 24 feb 2022.

  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Pirastro blaast nieuw leven in de aloude Flexocor snaar, ditmaal de cello-versie.
    Nikkel-vrij garandeert men!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    En wat is het voordeel (?) van "Nikkel-vrij"? :(
     
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    In iedergeval voor mensen met een nikkel allergie.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Maar ja, dan zit je weer met mensen die een chroom- (A en D) of Wolfraamallergie (G en C) hebben. Dus ik denk niet dat dit het grote 'voordeel' is waarom Pirastro dit type snaar op de markt brengt.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Dit op de markt brengen van z.g. nieuwe snaren zal ook met marketing merkbekendheid en aftroeven van de concurrentie te maken hebben. Traditioneel is de maand voorafgaand aan de Frankfurter Musikmesse altijd hét moment geweest voor het lanceren van hele, halve of vermeende noviteiten, zodat je weer iets hebt om het volk naar je beurspaviljoen te lokken. We kunnen dus ook van andere leveranciers weer het nodige verwachten.
    Nikkelallergie ben ik wel eens tegengekomen bij klanten, wolfraamallergie had ik tot nog toe niet van gehoord en chroomallergie alleen van horen zeggen.
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.128
    Homepage:
    En het ontbreken van nikkel heeft verder niets met klankrijkdom of klankarmoede te maken, toch? Dus dat de snaar nu zonder nikkel bijvoorbeeld ineens veel mooier klinkt?
    Voor mensen met nikkelallergie kan deze snarenset wel prettig zijn, dat zou zeker wel een pluspunt zijn.
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Zoals eerder geschreven, dat kan voor mensen met een allergie voor wolfraam of chroom dan weer een nadeel zijn. Je kunt namelijk overal een allergie voor ontwikkelen.
    Ook op de site van Pirastro lees ik niets speciaals wat iemand zou brengen tot de aanschaf van dit type snaar.
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Zelf heb ik een allergie voor bepaalde personen ontwikkeld ;)
    Ik denk niet dat Pirastro de snaar heeft ontwikkeld speciaal voor personen met nikkelallergie, maar dat feit meeneemt als extra verkooppunt.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Maar waarom iemand deze snaar dan zou moeten aanschaffen staat er niet bij. :(
     

Deel Deze Pagina