Nieuwe snaren op Chinese cello

Discussie in 'Cello' gestart door Broodje, 2 okt 2008.

  1. Broodje

    Broodje

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    11
    Hallo, ik ben Dave en ik speel nu zo'n 15 jaar cello. Ik ben student aan de TU/e en zit in een kwartet, een kamer orkest en een symfonisch orkest. Nu wil het geval dat ik bij een muziekwinkel van mijn ouders 5 jaar geleden een, blijkbaar Chinese, cello gekregen heb. Daar speel ik nu nog steeds op.

    Ik zou graag de kwaliteit van het geluid uit deze cello willen verbeteren d.m.v. andere snaren en een nieuwe strijkstok. Op dit moment heb ik namelijk een strijkstok die niks waard is en de snaren zijn de slechtste en goedkoopste verkrijgbaar op de markt. Dus het zal in ieder geval de kwaliteit iets verbeteren als ik die laat vervangen door betere varianten. Maar ik weet niet zeker of het echt de moeite waard is om te doen, zeker omdat ik nog student ben en het daarom ook niet breed heb.

    Ik zat te denken aan een koolstofvezel strijkstok van Carbonix. Voor de snaren had ik Larson-solist in gedachte, omdat mijn lage snaren nu vooral erg zacht en dof klinken en de hoge juist zacht en schel. Maargoed, ik weet niet precies wat goed op mijn cello zou passen en of het nogmaals een goede investering is, omdat het toch geen goede cello te noemen is.

    Graag hoor ik jullie reactie hierop

    Dave
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage: