Nieuwe uitvoering vioolsonate op. 46

Discussie in 'Eigen werk' gestart door Rolf Straver, 3 apr 2014.

  1. Rolf Straver

    Rolf Straver Rolf Straver

    Lid geworden:
    8 okt 2009
    Berichten:
    81
    Homepage:
    Beste strijkers, op dit forum heb ik al eerder een deel van mijn "Armeense" vioolsonate in es kl.t. op. 46 geplaatst. De Litouwse violiste kreeg nogal wat commentaar te verduren... Onlangs is de sonate gespeeld in het concertgebouw van Yerevan door de Armeense violiste Tereza Nacharyan en pianiste Varduhi Minasyan
    (Dit is het laatste deel van de vijfdelige sonate, waarin veel thema's uit de eerdere delen samenkomen)
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Dit is weliswaar de Sonate voor viool en piano opus 46, maar deel 5 en daar is nog niet eerder een fragment van geplaatst op dit forum. Dat wordt dus moeilijk vergelijken. Wel te vergelijken valt het vioolspel en dat lijkt me aanzienlijk beter dan de Litouse violiste Lina Uinskyte. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.
     
  3. Rolf Straver

    Rolf Straver Rolf Straver

    Lid geworden:
    8 okt 2009
    Berichten:
    81
    Homepage:
    Beste Frits, dankjewel voor je mening over Tereza Nacharyan, zij is inderdaad een topvioliste en speelt niet alleen prachtig zuiver , maar ook zeer muzikaal, een echte Armeense Janine Jansen ;)
    Ik had eerder beloofd nog een concertfragment op het forum te zetten, maar hier een uitvoerige vergelijking maken tussen deze twee violistes lijkt mij niet zinvol. Ik hoop dat je de muziek zelf kunt waarderen :)
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Om een vergelijking te kunnen maken is een YT-fragment van beide delen noodzakelijk.
    Alleen als Movement 3, gespeeld door Tereza Nacharyan wordt aangeleverd is een uitgebreidere beoordeling mogelijk.
     

Deel Deze Pagina