Nigel Kennedy kritiseert hebzuchtige dirigenten

Discussie in 'Beroemde solisten' gestart door Henri Vieuxtemps, 17 mrt 2008.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2008/03/12/nkennedy212.xml
    In dit artikel kritiseert violist Nigel Kennedy hebzuchtige dirigenten die voor tonnen maar 10 weken per jaar bij 1 orkest dirigeren en dat ook bij een paar andere orkesten doen. citaat: "If a principal conductor spends only a brief time with an orchestra, he will be little involved in auditioning, developing the orchestra and selecting repertoire."
    In Nederland hebben we ook dat soort dirigenten met Gergiev, alias Peter en de geldwolf, die het repeteren aan assistenten overdroeg, dan kon hij elders weer poen vangen met afgezaagd ijzeren repertoire. Gelukkig gaat hij nu weg in Rotterdam. Ze werken nu met een veel jongere en minder grotere naam, die hopelijk ook minder poen vangt voor z'n gezwaai.
    Ander slecht voorbeeld is Mariss Jansen bij het KCO, die wel meer subsidie wil, maar uiteraard geen cent van z'n absurde salaris wil afstaan, laat staan meer uren gaat besteden aan het KCO betreffende de programmering of gaat werken aan het samenspel. Tijd dat hij daar ook opdondert en dat het KCO met een jongere onbekendere goedkopere dirigent gaat werken, die er verder niks bijdoet en ZIJN (of HAAR) orkest serieus gaat nemen.
    Prachtige kritiek van Nigel Kennedy. Strijkers zijn zeikerds maar hebben vaak wel gelijk.
     
  2. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Ik heb al verschillende ingezonden brieven van je gelezen, en met je schrijfsels over al die vioolconcerten ben ik het helemáál niet eens, maar nu ben ik het zó met je eens!
    Maar de schuld ligt natuurlijk bij de subsidiegevers! Idioot dat het geaccepteerd wordt. Of past het gewoon in de graaicultuur die ook gedoogd wordt door de politiek?
     
  3. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Het publiek moet gewoon deze zaken niet meer nemen.
    Gewoon weg blijven bij deze heren en zelf muziek gaan maken. Dat is veel beter en leuker.
     

Deel Deze Pagina