Oké, ik doe ook een quiz. :)

Discussie in 'Viool' gestart door Muzirene, 5 okt 2015.

  1. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik moet nog even nadenken over de prijs hoor! Ik heb hier niet een kistje vol vioolspullen over, maar ik verzin wel wat. O, wacht, ik heb nog een boek Muziektheorie! Dat wordt 'm.

    Ben heel benieuwd wie van deze viool kan aangeven:
    1. Waar de viool gemaakt is,
    2. Het bouwjaar of de leeftijd. Vermeld wel even of je het bouwjaar of de leeftijd vermeldt, want dit kan verwarring scheppen natuurlijk.
    3. De waarde van deze viool (wat de vioolbouwer zou vragen dan hè, we hebben het niet over eventuele emotionele waarde).

    Eens kijken, wat is handig....
    Ik bekijk op vrijdag a.s. wie het juiste antwoord heeft gegeven en trek eventueel uit de juiste antwoorden de winnaar. Als hij nog niet is gegeven, zal ik het dan aangeven en krijgt ieder een herkansing.
    Je mag 1 keer inzenden. Echter: Wanneer er strijkende kinderen/partners zijn die ook willen meedoen, dan mag dat. Wel duidelijk in de post zetten wie het antwoord heeft gegeven dan.

    IMAG0584.jpg IMAG0585.jpg IMAG0586.jpg IMAG0587.jpg IMAG0591.jpg

    Ik zal soepel zijn, bouwjaar/leeftijd mag er 25 jaar naast zitten, prijs 20%, land zou wel moeten kloppen, vind ik eigenlijk....
    Laten we zeggen dat als er twee van de drie antwoorden kloppen, dat dan de winnaar bekend is. Zijn er meerdere die twee antwoorden juist hebben, dan uiteraard degene die er echt het dichtst bij zit.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2015
  2. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Als een vrouw de overhemden strijkt, mag die dan ook inzenden ?
     
    gevoeligesnaar vindt dit leuk.
  3. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Vind ik prima hoor, maar dan mag een man die dat doet ook inzenden, want anders is het discriminatie en dat mag niet.
     
  4. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Heb je al een idee, Tobias?

    Ik vind het ook wel leuk om jullie gedachtengangen te volgen, maar misschien zitten hierin dan weer aanwijzingen voor andere deelnemers. Kan natuurlijk ook iemand anders enorm op het verkeerde been zetten... (al dan niet bewust....)
     
  5. Piet1234

    Piet1234

    Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Berichten:
    81
    Mooie viool!
    1. Saksen
    2. 90 jaar
    3. €1200
     
  6. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Wat zie ik hier voor me.
    Zo te zien een redelijke viool. Geen hoogvlieger maar je kan er mee voor de kramen langs. Van de achterzijde heeft zo te zien de lak wat geleden. Komt dit door het hangen aan de muur ? Hij kan uit Duitsland komen maar evengoed uit Frankrijk. Deze viool gaat al een tijdje mee. Hij is denk ik zo tussen de 20 of 40 jaar. Kan ook ouder zijn en weinig gebruikt. Ik denk dat de vioolbouwer er bij inkoop zo rond de 200 euro voor geeft. Bij verkoop zal hij er zeker driemaal zoveel voor vragen. Voor een echt oordeel moet ik hem in mijn handen hebben, ontdaan van zijn garnituur. Maar zo te zien een viool van rond de 750 eurootjes.
     
  7. zapling

    zapling

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    303
    Ik gok dat dit een erfstuk is. Gemaakt rond 1930 in Pruissen. Waarde... De snaren zijn niet goedkoop, het staartstuk dan weer wel... 650 euro.
     
  8. Piet1234

    Piet1234

    Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Berichten:
    81
    Zapling...
    Het is een Wittner staarstuk zo te zien, zoals iedere viool zo ongeveer heeft.
    En de snaren lijken me Pirastro?
     
  9. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    1. Frans
    2. 1970
    3. 749,95 euro
     
  10. Joseph

    Joseph

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    19
    1. Duitsland
    2. 1920
    3. 500eu
     
  11. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    1, Duitsland
    2. 1950
    3. 500 euro
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Frankrijk
    bj: 1950
    Eur 1200
     
  13. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik heb een strijkende Hulp. Mag die ook een keer raden. Ze strijkt al jaren al mijn overhemden. :)
     
  14. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ja hoor, zeker als die al jaren strijkt (bij jou) dan zal die best 'n hoop van violen weten ondertussen..... :D
     
  15. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    De inzendingen mogen worden ingezonden tot morgenavond 18.00 uur. Daarna zal ik kijken of de juiste antwoorden zijn gegeven.....

    Ik zal soepel zijn, bouwjaar/leeftijd mag er 25 jaar naast zitten, prijs 20%, land zou wel moeten kloppen, vind ik eigenlijk....
    Laten we zeggen dat als er twee van de drie antwoorden kloppen, dat dan de winnaar bekend is. Zijn er meerdere die twee antwoorden juist hebben, dan uiteraard degene die er echt het dichtst bij zit.
     
  16. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    O o 't wordt spannend, eh, kan niet slapen.:oops:
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2015
  17. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Mijn hulp Jannette denk dat het een

    Duitse viool is
    ongeveer 80 jaar oud
    prijs bij aankoop 1250 euro

    Ik wil je niet omkopen hoor Irene, want ik heet geen Blatter.

    Maar als ik of mijn hulp deze quiz winnen, dan is jouw prijs die ik nog aan je moet uitkeren de prachtige stok met de ingelegde slof van hoorn. Zie bijgaande foto. Als één ons beiden niet wint. Dan wordt het een ander oud rottig stokje met bijna geen haar erop.
    25.JPG
     
    Muzirene vindt dit leuk.
  18. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Imitatie-hoorn, toch? :p
    Want anders teken ik voor dat rottige stokje zonder haar....
     
  19. Willemien

    Willemien

    Lid geworden:
    13 sep 2015
    Berichten:
    9
    Ik ga voor Frankrijk, 1962 en 1200 euro
     
  20. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Deze slof is gemaakt van speciaal geselecteerd hoorn. En wel van de Eenhoorn. Dus niet van de eekhoorn want die hebben geen hoorn. Deze stok is dan ook zeer kostbaar. Het is een fabelachtige stok.

    Maar ja nu word ik zwak, want ook al winnen mijn hulp en ik deze quiz niet. Dan wil ik je toch deze stok als prijs aanbieden. Gewoon omdat ik je zo lief vind. :)
     
    zapling vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina