Beste forumleden, Soms moet je de foto (strijkstok) omdraaien....., maar nog steeds is het voor mij onduidelijk wie de maker van deze cellostrijkstok is. Iemand enig idee? Bvd, Jan
A PARIS aan het eind kan ik ook lezen, maar voor de rest is het brandstempel geheel mislukt of overgestempeld. Dat een naam op een stok gestempeld staat, betekent nog niet perse dat dat ook de maker is geweest!
Plaats anders wat meer foto's van de stok zelf.. stempel zegt niet zoveel en bij Franse makers kan het nogal ingewikkeld zijn... zo zijn er fantasie namen veelal door de fabrieken in Mirecourt gebruikt maar ook zijn er stempels van makers waarvan de stokken door andere mensen gemaakt kunnen zijn. Of, stempels van handelaren/dealers die zelf geen stokken maakte maar wel instrumenten en de stok dan als set verkochten tesamen met het instrument of afzonderlijk... zeer veel mogelijkheden dus! en het kan ook gewoon fake zijn.
Hartelijk dank voor jullie reacties. Het is geen halszaak om te weten wie de maker is, kon er alleen geen chocola van maken. Van belang is dat een strijkstok lekker in de hand ligt. (Zelf heb ik bijvoorbeeld geen ervaring met carbon, maar ook dat lijkt mij zeker een optie.) Mijn stok uit mijn tienerjaren was kort, stug, deugdelijk en vertrouwd. Dat veel labels van strijkstokken en instrumenten fake zijn staat als een paal boven water. Zelf ben ik eraan toe en in de gelegenheid om weer eens wat meer tijd te besteden aan het bespelen van de cello en zal ik mijn keuzes moeten bepalen. 7/8 celloformaat vind ik persoonlijk wat prettiger te bespelen dan 4/4. De linkerhand kent weldegelijk na 'oer'oefening wat spreiding betreft enige rek, echter ben ik toch geneigd om me te beperken tot het formaat 7/8. Een strijkstok die mij daarbij bijstaat is natuurlijk een factor van belang.