Omtrent Shostakovich

Discussie in 'Overig' gestart door sebastiaan, 5 feb 2006.

  1. sebastiaan

    sebastiaan

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    2
    Hallo iedereen,

    de laatste tijd is heel wat te doen geweest nav de 250ste geboortedag van Mozart.
    Maar in de loop van dit jaar zal het ook 100 jaren geleden zijn dat Shostakovich werd geboren.
    Kan iemand mij laten weten of er enige en welke opvoeringen, concerten en huldigingen er op til staan? Liefst omgeving België, Nederland, Frankrijk.

    Mvg Sebastiaan.
     
  2. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Beste Sebastiaan,

    Ik heb een beetje zitten zoeken, inderdaad veel over Mozart, maar bijna niets over Shostakovich.

    Natuurlijk zijn er her en der concerten maar van een nationaal, regionaal of mondiaal herdenken van Shostakovich is denk ik geen sprake.
    Je bent denk ik een beetje afhankelijk van je eigen voorkeur en wens om achter concerten van hem aan te gaan.

    Overigens levert het "Googelen" op Shostakovich behoorlijk wat informatie over concerten, ensembles en dergelijke op.

    Ik geef toe aan de ene kant wordt het Mozart gebeuren met heel veel aandacht, TV, radio en dergelijke en aan de andere kant hoor je dus bijna niets over Shostakovich.

    Remi
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.345
    Homepage:
    Ja wel hoor, er is een concert van hem dat wordt uitgevoerd (als onderdeel van nog een paar andere stukken van Ravel en Bartòk):

    celloconcert No.1 Sjostakovitsj

    solist: Herre-Jan Stegenga

    orkest: Nederlands Kamerorkest

    plaats: Utrecht Vreedenburg

    datum: zo 19-02-2006

    aanvang: 15:00u



    't zelfde concert ook een dag eerder in Amsterdam!

    voor meer informatie zie: http://www.orkest.nl/agenda.php
     
  4. pietvankempen

    pietvankempen

    Lid geworden:
    19 feb 2006
    Berichten:
    16
    Tis wel te laat, maar toch als tip dit:
    Als je met activiteiten zoals Mozart en Shostacovitz jaar iets wil horen kun je letten op de Zeister Muziekdagen in augustus. Daar zijn dan Masterclasses en concerten die op zo'n figuur betrekking hebben. Te vinden op internet onder Stichting Zeister Muziekdagen.
    Dit jaar is er dus een Shostacovitz lezing geweest. Daar is trouwens ook een boekje van te koop (geweest?)
    Succes,
    pietvankempen
     

Deel Deze Pagina