op zoek naar oude stemsleutels voor cello

Discussie in 'Cello' gestart door amaryllida, 13 jan 2011.

  1. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    Hey,

    Heb zopas een Duitse cello overgekocht van iemand. Vermoedelijk gemaakt in 1978 in Mittenwald (zo staat het toch op het factuur :) en ben er supertrots op!
    De perfecte cello voor mij qua kleur, f-gaten en klank! Alleen de stemsleutels zijn niet origineel. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar ze laten vervangen en er heel veel geld voor betaald want volgens mijn leerkracht zijn het vrij dure. Zelf vind ik ze afschuwelijk lelijk en ze passen totaal niet bij het instrument. Daarom ben ik op zoek naar oude stemsleutels. Iemand een idee waar ik ze kan vinden? Of ergens een site waar veel kapotte instrumenten worden aangeboden, waarvan ik de sleutels nog kan gebruiken ofzo.

    alvast bedankt!
    amaryllida
     
  2. vioolblok

    vioolblok Anthon L.J. Kahmann

    Lid geworden:
    28 nov 2010
    Berichten:
    30
    Homepage:
    @ Amarillia,
    Ik ben sedert enige tijd bezig met de restauratie van een oude cello. Ik kan er niet omheen om nieuwe sleutels te plaatsen, dus ik houd er 4 over! (ebbenhout, standaard-model. maat v.h. instrument is 7/8.) Zeg maar waar ze naartoe gestuurd moeten worden.
    m.v.g.
    Thon.
     
  3. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW

    Echt dikke merci!!!!!!
    Ik heb de stemsleutels vandaag toegestuurd gekregen en dit is 100% wat ik zocht :)

    Bedankt dat je ze aan mij geschonken hebt en hopelijk kunnen ze deze week nog pronken op mijn cello :)

    Er bestaan dan toch nog mensen van goud :D
     
  4. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    de stemsleutels staan ondertussen op mijn cello :) waren iets te groot maar mijn celloleerkracht heeft ze kunnen afschuren.
     

Deel Deze Pagina