Een tip: op zaterdag 9 maart a.s. is het open dag van de Sweelinck Academie (Jong Talent Afdeling van het Conservatorium van Amsterdam) met o.a. een masterclass van Jaap van Zweden. Van te voren is aanmelding vereist: http://www.ahk.nl/conservatorium/nieuws/jong-talent-dag/
Ik ging er van uit dat het voor de hand lag gezien de naam van deze site. Er is ook een concert met leden van het Concertgebouw orkest waaronder Tjeerd Top. Ook Alexander Kerr en Jaap zelf nemen deel. Ik weet alleen niet of hij de strijk- of directiestok gaat hanteren. En dat voor een Hollands prijsje van 0,0.
Even gaat het niet worden... Men is toch het grootste deel van de dag onder de pannen. De masterclasses beginnen rond half 1, dacht ik, tot een uur of 14:30 met pauzes. Aansluitend is er het concert. Je zou er een dagje uit van kunnen maken. Er zijn goede eet gelegenheden naast het conservatorium. Je zit op loopafstand van het centrum en CS. En wat is ver? Overigens, misschien wel vermeldenswaard dat Jaap met de viooltalenten Ravel's Tzigane, het vioolconcert van Korngold en iets van Saint-Saens gaat doornemen.