Opnieuw lakken? retouch? enig idee?

Discussie in 'Viool' gestart door vanezcha, 12 nov 2012.

  1. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Menig dorp en grote stad kent nog wel een echte verfhandel die juist dat verkoopt wat de bouwmarkt niet heeft. Ook de kennis van waren is bij de bouwmarkt erbarmelijk te noemen.
    Toch verkopen een aantal bouwmarkten wel degelijk ethanol alcohol of wel neutrale spiritus en… volgens mij kun je ook “Bio Ethanol” gebruiken voor het lakken. ’t Wordt massaal gemaakt in Duitsland en zo en is niets meer dan eigenlijk bijna pure ethanol. Buiten dat het van granen en mais gemaakt wordt is er ook een productie vanuit hout en zo, iets met cellulose omzetten naar vergistbare suikers, dan gisten en distilleren.. Wodka dus maar dan heel sterk.

    Methanol, de simpelste alcohol is i.d.d. giftig en je wordt er blind van. Maar is ook gewoon te koop, heeft een kookpunt van rond de 40 graden en zijn grotere broertje Ethanol kookt op ongeveer 65 graden.
    Via distillatie dus makkelijk te scheiden, gebeurd ook in de jenever industrie.

    Kortom, vergeet soms de bouwmarkt en ga opzoek bij de lokale verfboer. Wij hier in Den Haag zijn natuurlijk gezegend met Pardon verf in de Witte de Wit straat, in de Boekhorststraat de Haagse verfhandel, Artifac en Goedman.
    Hebben we ook nog “Verfmolen de Kat in Zaandam.

    Soms is het wat moeilijk om een gedegen antwoord te geven omdat veel leden “annoniem” willen blijven en met een “nick” op ons forum zitten. Daarbij wordt ook de woonplaats veelal niet ingevuld dus is het raden waar de betreffende woont.

    Remi
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Artifac heeft in haar assortiment geen Ethanol (wel: isopropylalcohol).
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    En Verfmolen De Kat heeft ook geen ethanol! Maar....wél alcohol.
    Blijkbaar weten ze daar niet wat ethanol is of dat ethanol hetzelfde is als alcohol.
    Het kost wel een lieve cent, ik zou het daar dus niet kopen.

    Die beroemde Haagse verfwinkel Pardon waar Remi het over had, verkoopt geen alcohol noch ethanol. Dus waar Remi zijn ethanol dan vandaan haalt is me een raadsel.

    Frits
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Voor ik verder ga moet ik bekennen dat ik bij Pardon verf ben langsgegaan om na te vragen en i.d.d. hij heeft geen pure ethanol. Hij kan het wel leveren. Ook Artifac heeft geen pure ethanol maar kan wel isopropylalcohol leveren.

    Bij pardon verf wist men te vertellen dat ik beter bij de drogist terecht kon maar daar wel de hoofdprijs betaal en dat het kleine flesjes zijn, maar dat wist ik al. Bijna alle drogisten hier in de buurt hebben 70% sterke alcohol en twee leveren ook flesjes van 96%.

    Voor de grotere hoeveelheden dus nu een paar adressen waar ze het ook in liter of halveliters schenken.

    Alcohol 96%, Ethanol:

    http://www.brouwmarkt.nl/alcohol-zuivere-ethanol-500-p-2969.html

    http://limoncello-maken.nl/winkel/ingredienten/zuivere-alcohol-96-500ml/

    en op het ogenblik dat ik dit schrijf staat er ook wat op
    http://www.tweedehands.nl/overig/ov...essen-zuivere-alcohol-96graden-157698519.html



    Remi
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Die Brouwmarkt is woekerwinsten aan het genereren! Nota Bene €34,95 voor 500 ml. Mooi laten staan!
    Dan die Limoncello-shop: ook nog steeds te duur!
    Laat ook die rommel staan van de site Tweedehands, want het kon wel eens eigenhandig gedestilleerd zijn. Ik zou ernstige twijfels hebben aan de zuiverheid.
     
  6. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Und sofort lieferbar!
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Ja, maar de firma die ik in post#16 noemde levert het veel goedkoper, goed spul en ook direct leverbaar!
    Maar goed, maak uw eigen keuze! Was Sie wollen!! Macht Ihre Wahl.
     

Deel Deze Pagina