Opsporing verzocht gestolen viool

Discussie in 'Verloren/gestolen' gestart door Maastricht, 21 jan 2012.

  1. Maastricht

    Maastricht

    Lid geworden:
    21 jan 2012
    Berichten:
    2
    Beste strijkerliefhebbers,

    Onlangs (12 januari 2012) is in Maastricht de viool van mijn zoon gestolen. Het betreft een 3/4 viool "Stradivarius". De viool zit in een zwart langwerpig koffer. Waarschijnlijk bevat het koffer de gegevens van de vioolhandel te Maastricht en wel Rijsemus. Tegen een eerlijk vindersloon zou ik deze viool heel graag terug willen ontvangen. Dus indien u iets verneemt of een tip heeft verneem ik dat graag van u!

    Met vriendelijke groet,

    Moeder uit Maastricht
     
  2. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Dat is heel sneu en misschien komt de viool wel nooit weer terug.
    Maar misschien krijgt Rijsemus de viool ook wel weer aangeboden zoals deze vorig jaar:


    DRACHTEN - Cees Smit, vioolverhuurder in Drachten (Friesland) keek vrijdag (4-3-11) raar op toen hij een viool te koop kreeg aangeboden die nota bene door hem zelf was verhuurd aan een cliënt.

    Smit herkende de viool, die een dag eerder was gestolen bij de huurder, zo zei hij zaterdag.

    De politie heeft op zijn aanwijzing, en met hulp van Burgernetdeelnemers, vrijdag later op de dag de vermoedelijke helers kunnen aanhouden. De verdachten zijn een 23-jarige man uit Drachten, een 36-jarige vrouw en een 25-jarige man uit Ureterp.

    De verdachten vertelden Smit een verzonnen verhaal, terwijl ze de viool aanboden, zegt Smit.

    'Het zou om een viool van een zus gaan, maar ik herkende hem direct. Het ging om een driekwart viool, voor een kind. Ik heb ze hartelijk bedankt voor het terugbrengen, waarop ze er vandoor gingen', aldus Smit.

    De viool bleef bij Smit, die direct de politie inschakelde. Een viool van deze orde is ongeveer duizend euro waard, zegt Smit.
     
  3. beginnersviolistmarlijn

    beginnersviolistmarlijn marlijn

    Lid geworden:
    9 jun 2012
    Berichten:
    5
    Mijn vader is ook een keer zijn stratavarius kwijt geraakt nou.....zijn moeder wist niks van vioolen en omdat de hals stuk was heeft zijn moeder de stratavarius weggegooit dus eigelijk MILJOENEN.
    Maar over jou
    hang anders posters op mischien helpt dat het kan van niet diegenen heeft hem vast al verkocht :D
     
    Skanulleke vindt dit leuk.
  4. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Weet je zeker dat het om een echte Stradivarius gaat?
    Met de kreet Stradivarius wordt vaak een model van een Stradivarius bedoeld. De originele instrumenten van Mijnheer Stradivarius zijn nagebouwd. Gebouwd naar een Stradivarius heet dat dan.

    Het feit dat een instrument een kopie is, is geen diskwalificatie. De Strad kopieën kunnen heel goede instrumenten zijn, waar menigeen een vermogen voor zou neertellen. Aan de andere kant kunnen Strad kopieën brandhout zijn, zo slecht zijn ze. Elk tientje dat ervoor betaald is, is al teveel geweest.

    Dan nog, als jouw vader destijds een echte, dus peperdure, Strad zou hebben dat ergens opgetekend staan in één of ander register. Jouw oma zou dan vast wel geweten hebben dat het om een uiterst kostbaar instrument zou gaan.
    Ik vermoed op grond van jouw post dat het om een kopie van een Strad gaat.
     
    Skanulleke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina