Opus 22

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Henri Vieuxtemps, 9 okt 2023.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    2 keer per jaar speelt projectorkest Opus 22 een symfonie. Van tevoren moet je dan al hard je partij studeren want er is geen tijd voor groepsrepetities en je bent niet een half jaar met een symfonie bezig maar speelt op zaterdag van 10-16.30 en zondag van 10. tot 15.30 uur. Daarna is de openbare doorspeeluitvoering waarbij publiek kan komen. Dit zijn de dirigenten en symfonieen die gespeeld zijn tot nu toe: https://opus22.nl/projecten.htm Voor de komende projecten staan Brahms1 en Mahler1 op de lessenaar, stukken die ik helaas al gespeeld heb dus er valt niks af te vinken van mijn concertlijst: Brahms 1-4, Beethoven 1-9, Dvorak 6-9, Tsjaikovsky 4-6, Borodin 1-3, Mahler 1,2,4,5,6,7 , Bruckner 1,4,5,6,8,9 Sibelius 1,2,3,5,6 Shostakowitz 5,7,9,10,13 , Rachmaninov 2,Symf. Dansen , Richard Strauss Alpensymfonie, Tod und Verklarung, Don Juan, Tyl Ulenspiegel, Heldenleben , Stravinsky Vuurvogel, Petruska, Sacre, Wagner Ring Ohne Worte (door Lorin Maazel samengesteld) Bartok Kossuth.
    Het stuk dat we gister gespeeld hebben was de 3e symfonie van Sibelius waarvan hier een opname. Misschien kom ik jullie ook eens tegen bij dit projectorkest.
     
  2. RolandS

    RolandS

    Lid geworden:
    24 apr 2009
    Berichten:
    96
    We zullen het nooit weten, Henri. ;)
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    @1 video:
    Heel jammer dat de diverse strijkersgroepen en de blazers niet goed op elkaar zijn (af)gestemd. Daardoor rammelt het hele stuk qua intonatie. Het had een stuk beter kunnen klinken.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.128
    Homepage:
    Wat leuk @henri dat je ons ook informeert over het bestaan van dit orkest! Wat is er toch superveel leuks te beleven voor (zeer) gevorderde amateurmusici, overigens ook al als je een 'gemiddeld' niveau hebt gehaald (niveau 3 bij Huismuziek), of zelfs goede beginner bent (niveau 2 Huismuziek).
    Jij bent voor jezelf dan ook nog eens je bucketlist symfonieën aan het afspelen. Helemaal leuk! Je hebt nog wel even te gaan, zo te zien! Houdt dit https://www.phion.nl/projectorkest ook in de gaten. Misschien kun je middels dit project nog wat symfonieën 'scoren'. Het is voor jou wel een eindje rijden, maar dan heb je ook wat (als er iets van je lijst op het programma staat).

    Het fijne van orkestprojecten vind ik dat je kunt kijken of het project je gelegen komt en je je dan aan kunt melden. Zo niet, even goede vrienden.
    En het leuke van dit forum is dan ook dat we elkaar kunnen attenderen op muzikale avonturen voor korte of langere duur.
    Jullie weten intussen al van mij dat het fijn spelen is bij wereldmuziekgroep Ravelijn in Utrecht. Onder deskundige leiding van leden van het Charivari Trio leren we en spelen we muziek uit diverse windstreken. Tien keer per jaar samen oefenen en de elfde keer hebben we een gezellige muzikale jaarafsluiting met ons publiek.

    Ook hebben jullie intussen al gehoord van het aanbod aan muziekgroepen bij Huismuziek Amersfoort. https://www.huismuziekamersfoort.nl/Voor strijkers zijn er gemengde ensembles én het cello-ensemble Spiccato voor cellisten. Dat ensemble is bijna "vol". Met meer dan 16 cellisten zou het in die oefenruimte niet meer fijn worden, dus....Er zijn meer cellisten die niet uit Amersfoort zelf komen. Als het even meezit, vind je zelfs een poulemaatje om om de beurt te rijden. Dan ben je maar één keer per maand aan de beurt met rijden!
     

Deel Deze Pagina