Oude viool zonder etiket

Discussie in 'Viool' gestart door geoffrey, 30 mei 2022.

  1. geoffrey

    geoffrey

    Lid geworden:
    30 mei 2022
    Berichten:
    2
    Ik heb een oude viool gekocht en de klank is echt fantastisch. Helaas is er geen etiket in de viool en vraag me dus af of iemand hier iets van kent. Kan het zijn dat het etiket verwijderd is door de jaren heen of een specifieke reden ?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 31 mei 2022
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Moeilijk te zeggen vanaf deze foto's of een etiket is verwijderd. Het verwijderen van een etiket kan overigens meerdere redenen hebben, gunstige en ongunstige. Overigens is een etiket ook vaak bedoeld om de leek een rad voor ogen te draaien of op het verkeerde been te zetten: zou er wel een etiket aanwezig zijn, dan zegt dat daarom lang niet alles. Heeft de vioolleraar ook iets gezegd over zijn idee van de oorsprong en waarom hij denkt dat hij 3000-4000 waard zou zijn? Een echt goed klinkende viool voor 380 is nooit een tegenvaller natuurlijk.
     
  3. geoffrey

    geoffrey

    Lid geworden:
    30 mei 2022
    Berichten:
    2


    de reden van die prijs is dat deze heel erg verfijnd is afgewerkt en ze zegt dat je kan voelen aan de viool dat het zeer nauwkeurig is afgewerkt. Ik ga binnenkort eens naar de vioolbouwer
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Heel verstandig! Succes!
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Als er ooit een etiket heeft ingezeten gedurende vele jaren en nu niet meer, dan moet een duidelijk verschil in verkleuring zichtbaar zijn. Is dat niet het geval dan kan het zijn dat er nooit een etiket heeft ingezeten of te kort om het hout wat er onder zit een andere kleur te geven.
     

Deel Deze Pagina