Paganini vioolconcert no.1 met 7!!!-jarige solist

Discussie in 'Juweeltjes in de vergetelheid' gestart door Henri Vieuxtemps, 31 mei 2008.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Onwaarschijnlijk. 7 jaar en al zo goed viool kunnen spelen. Dit nivo zal ik wel nooit halen:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Ja, het wonderlijk om te zien en te horen, maar ik vind het een zielige vertoning: mag een kind ook nog kind zijn? Een getrainde leeuw in een circus kan ook kunstjes leren en dit jongetje heeft duidelijk aanleg voor vioolspelen: wat zou hij gelukkig kunnen zijn met het spelen van een mooie vioolsonate van Mozart, lekker in de huiskamer bij mammie thuis. Maar nee hoor, hij moet van pappie en mammie vioolconcerten instuderen! Hoe lang zou hij opgesloten hebben gezeten op zijn kamertje, stug oefenend op glissandi en andere hoogstandjes? Gruwelijk! :/
     
  3. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Dit is volgens mij dezelfde violist, alleen dan zo'n tien jaar later: http://nl.youtube.com/watch?v=QAud7lp3Xi0&feature=related
     
  4. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Helemaal mee eens. En als hij 25 is, dan kan hij mooi viool spelen, maar heeft geen jeugd gehad. Velen houden er trouwens mee op, omdat ze ook andere interesses ontwikkelen en gelukkig ontdekken dat het leven meer inhoudt, dan viool spelen.
    Wanneer je de commentaren onder het laatste filmpje mag geloven, dan gaat het hier om de jongere broer van Midori.
    Overigens, een mooie Tzigane, dat wel.
     
  5. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Nog meer kinderarbeid:

    Vieuxtemps Violin Cto. #5 - Leila Josefowicz, 1990, 1 of 3 op 12-jarige leeftijd


    Vieuxtemps Le Rossignol, II Katariina M. Kits ook 12

    :(
    Ga eens met je Barbiepoppen spelen en bedels sparen voor je bedelkettingje. Ga eens knikkeren en touwtje springen met je vriendinnetjes.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013

Deel Deze Pagina