Plaatsing kinsteun

Discussie in 'Overig' gestart door zapling, 17 mrt 2019.

  1. zapling

    zapling

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    303
    Ik had al jaren het gevoel dat mijn kinsteun te ver weg zat en dat ik irritant ver moest reiken.
    Ik heb wel gehoord van Wave kinsteunen die een beetje uitsteken, wat een prima concept is en waar ik enthousiaste verhalen over heb gehoord, maar ze worden in Amerika gemaakt en het heen en weer sturen van testmodellen (want: 8 verschillende soorten en hoogtes van de Wave) is kostbaar.
    Nu heb ik zelf mijn kinsteunen verbouwd tot ze daar zitten waar ik ze hebben wil. Daarvoor was enkel een extra setje klemschroeven nodig van de soort die je onderschroeft in plaats van indraait
    Het resultaat zit erg comfortabel.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 20 mrt 2019
    Saffier vindt dit leuk.
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Als ik het goed heb gezien aan de diverse modellen van de Wave, zit de bevestiging altijd ter hoogte van het eindblok, dus centraal in het midden. Daar is de bevestiging ook het sterkst. Het lijkt me vreselijk dat er iets uitsteekt bij het kinstuk, maar dat kan mijn persoonlijk gevoel zijn. Als je zoiets zelf wilt maken moet je met stukken hout aan de slag die er dan in de juiste vorm gebracht, op/aan gelijmd dienen te worden. Het lijkt me wel te doen, maar daar moet wel werk voor verzet worden.
     
  3. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik heb een steun, een heel lelijke, die naar buiten steekt. Misschien iets om te proberen? Ik kan hem opsturen.
     
  4. zapling

    zapling

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    303
    Welke is dat? Ik ben wel nieuwsgierig Irene!
    Maar op dit moment heel tevreden met mijn oplossing.
     
  5. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Als ik dat zo zie, dan kan dat toch nooit lekker zitten zou je zeggen?
    Krijg je last van drukplekken in je hals, lijkt mij.
     
  7. zapling

    zapling

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    303
    Wat een vreemde vogel, die heb ik nog nooit gezien. Lijkt wel alsof hij achterstevoren zit! Heb je ook een zij-aanzichtje?
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik ben bekend met vele modellen, misschien wel honderd, maar deze kende ik nog niet. Wellicht op maat gemaakt voor iemand met een afwijkende kaaklijn? Of voor iemand met een overtollig transpiratie- of kwijlprobleem, gezien het "Plasgootje"?
     
    Delftblue, gladioolviool en Muzirene vinden dit leuk.
  9. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    @zapling
    Ik kijk nog eens naar jouw foto's, wat jij er van gebakken hebt met jouw steun. Bij mij heeft mijn steun een poos wat meer op de rand gestaan, zoals bij jou nu ook. En daardoor is de rand van mijn viool, dus bij de inleg, afgebroken. Wel weer netjes gerepareerd, maar het blijft toch een zwakke plek en er moet toch een kinsteun op! En laatst zag ik dat het weer los aan het gaan is :(
    Dus ik zou hier toch wel voorzichtig mee zijn....

    Bij mij steunt de steun nu op en voorbij de inleg, zodat de rand niet weer af kan krakken.

    Achja, mijn viool is een beetje een kneus, maar hij klinkt wel mooi (als ik mijn best doe).
     
  10. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Jammer dat dat programma niet meer op t.v. is, Wedden Dat. Ik zou jou willen nomineren met je honderd kinsteunen.....
     
    zapling vindt dit leuk.
  11. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Grinnik, die heb ik met mijn gewone kinsteun ook al. Misschien krijg je die juist met die lelijke steun niet. Maar mijn viool ging gigantisch in protest toen ik met die steun kwam aanzetten. Gewoon compleet in de weerstand, er kwam geen fatsoenlijke noot meer uit. Dus toch maar weer mijn gewone steun erop gezet. Dan maar drukplekken.
     
  12. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Maar waar gaat de weddenschap dan over :)?
     
  13. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Dat jij al die kinsteunen herkent natuurlijk. Maar misschien is dat wel te lastig?...
     
  14. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Herkennen gaat dan wel, maar ze ook bij naam noemen is een behoorlijk probleem. Daarbij komt nog, dat eenzelfde model onder meerdere namen bekend kan staan.
     
  15. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ai, tja, dat wordt dan oefenen, Bert! Ze zullen vast minuscule verschillen hebben.... Bij zo'n weddenschap mag je alles hè, ruiken, proeven... Dan lukt het je vast!
     
    gladioolviool vindt dit leuk.
  16. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik zie het al, gelukkig bestaat dat programma niet meer!:rolleyes:
     
  17. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Zo lang je nog niet toe bent aan deze kinsteun:

    Ultra-hoog.jpg
    lijkt het me anatomisch gezien allemaal nog wel mee te vallen. Mocht je zoiets nodig hebben, dan is de keuze van een juiste schoudersteun ook al heel erg lastig.
     
  18. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    :eek:
     

Deel Deze Pagina