posities

Discussie in 'Viool' gestart door Carmenlisa, 23 okt 2009.

  1. cavani27

    cavani27

    Lid geworden:
    10 okt 2009
    Berichten:
    39
    Ik zie dat u heel goed mij begrijpt! Waar zijn de fouten in mijn vorige reactie?
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Die kunt u zelf opsporen door gebruik te maken van de optie 'spellingcontrole' in Word.


    Frits
     
  3. cavani27

    cavani27

    Lid geworden:
    10 okt 2009
    Berichten:
    39
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    @cavani27,

    u kunt uw persoonlijke grieven tegen mij uiten per e-mail, niet op dit forum!
    Vandaar dat ik een aantal reacties van u die volledig in strijd zijn met de forumregels heb verwijderd. U bent geheel vrij uw mening te geven maar zodra dit alleen maar voor mij bestemd is, heeft het geen enkele zin dit openbaar te doen.

    Fits
     
  5. cavani27

    cavani27

    Lid geworden:
    10 okt 2009
    Berichten:
    39
    Frits,

    Jij deed ook vreselijke dingen hier openbaar over mij.Je kon zegen heel simpel : het is niet overal zuiver,maar de toon ,klank en vibrato is zeker van een professioneel musicus. En nog iets Frits,als je gedoeld hebt om dit te lezen :ben ik hier te komen special met een onderwerp ''(weg met de viool schoudersteun)'' voor violisten.En ik denk dat mijn onderwerp past zo goed en 100% bij deze Strijkersforum.De violisten hebben zo nodig van adviezen betreft viooltechniek en strijktechniek.En jij hebt dit niet te waarderen,maar wel mij hier openbaar beledigd.Dit is een heel serieus onderwerp.Zie je,wat doen mensen hier?babbelen,kletsen net als in een koffiebar restaurant (marleen en Deano) die absoluut niets mee te maken heeft met serieus viool lerenspelen.Maar ok,als je dat wilt, ga ik zelf weg van deze forum.

    Fieraru
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Ja zo had ik het in eerste instantie ook begrepen, maar wat zien we dan ? Een oud YouTube fragment waarop te zien is dat er een schoudersteun wordt gebruikt! Wel een beetje vreemd toch?


    Zoals u hieronder kunt zien had ik daar gisteren(!) al een opmerking over geplaatst! (post #175).
    Ik wil helemaal niet dat u van dit forum verdwijnt, maar ik wil wel dat de taal op z'n minst begrijpelijk is en dat er een poging wordt gedaan die begrijpelijk te maken. Wanneer er 'op de man gespeeld' gaat worden (de betekenis van deze deze uitdrukking moet u maar eens nazoeken als dat nodig is) heeft een andere lezer daar niets aan, zodat die niet thuis hoort op een forum. Ik nodig u zelfs uit om uw grieven via mijn e-mail te spuien, zodat we misschien elkaar beter leren begrijpen. Want ik lees uit uw reacties dat u inhoudelijk veel van de (=mijn) boodschap mist.

    Natuurlijk bent u ook vrij om in het vervolg van dit forum weg te blijven, daar ga ik niet over, dat is geheel aan uzelf.


    Frits
     
  7. cavani27

    cavani27

    Lid geworden:
    10 okt 2009
    Berichten:
    39
    Frits,

    Het is OK! Sorry voor mijn gedrag!
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Fieraru,

    is goed! Sans rancune. ;)

    Frits
     
  9. Carmenlisa

    Carmenlisa

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    62
    Sorry dat ik me er mee bemoei maar volgens mij zijn jullie beiden goeden muzikanten met veel kennis, dus kunnen we jullie niet missen op dit forum. maar volgens mij hebben jullie allebei een ander idee bij dit forum. misschien is het handig dit onderling te bespreken met misschien een neutrale 3e er bij. want verschillende meningen lijken mij goed op een forum maar "ruzie" niet. mischien handig voor later.
     
  10. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    Er zijn volgens mij regels die je onderschrijft bij het posten op dit forum, waar iedereen zich aan dient te houden. Met een beetje geluk is dan de meerwaarde van dit forum anderen (elkaar) naar een iets hoger niveau te tillen. Dat lukt alleen in een open gesprek en met begrip voor de mening van de ander.

    In ieder geval is het zo dat discussies op dit forum geduld vereisen. Soms krijg je pas dagen later een reactie op een vraag. Zo werkt dit nou eenmaal. De items die Fieraru aandraagt zijn zeker waardevol, zolang ze de bedoeling hebben daarmee van elkaar te willen leren. Het vereist een juiste aanpak om anderen te overtuigen. Meningen uitwisselen dus. Argumenten aandragen. Niet steeds in de aanval gaan.

    Ik zou durven stellen dat Fieraru een nog betere violist kan worden als hij meer rust in zichzelf kan vinden. Getuige zijn laatste reactie is hij al een stap voorwaarts daarin.
     
  11. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Ik heb trouwens gisteren kennisgemaakt met positiespel! Ik moest de toonladder van A-groot spelen, en dan op de a-snaar de 3e positie gebruiken geloof ik. Was wel even stuntelen zeg!
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Ha Neeltjuh,

    wat goed dat je het onderwerp weer even terug brengt naar waar het over zou moeten gaan!! :)

    A-groot. Begin je dan vanuit de A op de G-snaar (Pos. I) en zo een paar octaven omhoog?
    Dan begint het al wat te worden!

    Frits
     
  13. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Inderdaad, het lijkt makkelijker dan het is. Het moeilijkste vind ik om dan nog zuiver te blijven spelen :/
     
  14. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Nou zo 'erg' nog niet hoor. Ik hoefde alleen op de A en de E-snaar posities te spelen. De G en de D-snaar gewoon en dan op de A-snaar, ipv de 3e vinger, weer de eerste vinger en dan tot en met de vierde vinger en dan als laatste met de eerste vinger weer de A op de E-snaar en dan via de E-snaar weer helemaal terug naar de G-snaar. (ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want zoiets is makkelijker live te zien dan op te schrijven!)
     
  15. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.363
    Homepage:
    Helemaal duidelijk!
     
  16. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Gisteren gingen we nog iets verder wat positiespel betreft.

    in een schema:
    G D A E
    1 1 1
    2 2 2
    3 3 1 1
    4 4 2 2
    3 1
    4 2
    1
    2
    3
    4

    Heb wel behoorlijk gestundeld volgensmij... Maar goed, met wat oefenen moet het wel lukken, het zijn nu gelukkig alleen nog maar toonladders!

    Die cijfers staan overigens voor de vingers.
     
  17. arja

    arja

    Lid geworden:
    16 jun 2010
    Berichten:
    17
    Achtergrondvraag over positiespel:

    Ik speel in de 1e positie 'gedachtenloos' de noten die ik tegenkom: mol halve toon lager, kruis halve toon hoger.
    Nu zag ik pas in het vioolboek dat er binnen de 1e positie over 4 vingerstanden gepraat wordt??
    Wordt daar mee gewerkt? Moet je dat weten of uit je hoofd leren of zo? Zit daar een logica of diepere gedachte achter?
     

Deel Deze Pagina