première nieuwe opera

Discussie in 'Hedendaagse werken' gestart door dick de graaff, 26 mrt 2016.

  1. dick de graaff

    dick de graaff

    Lid geworden:
    13 feb 2009
    Berichten:
    128
    Beste forumleden:

    Mijn zoon Jan Peter de Graaff zoekt sponsors voor een crowdfunding actie voor de totstandkoming van een nieuw geschreven werk, zie hieronder zijn oproep.
    Alvast hartelijk dank, namens hem!
    Dick de Graaff

    Beste vrienden, kennissen, collega’s, lotgenoten, docenten, musici;
    Inmiddels nu bijna twee jaar geleden ben ik een ambitieus project gestart waarmee ik mijn conservatoriumtijd als componist kan afsluiten: de opera 'All Rise!'. (Een eigentijdse politieke opera over een vertaler binnen een fictief meertalig parlement, met de hoofdrollen voor Russisch, Italiaans, Frans, Duits, Engels en Latijn)
    Voor dit project werk ik samen met een grote ploeg vakgenoten en masterstudenten (nu ongeveer 40 man sterk, met onder andere een regisseur, producent, dirigent, schrijver, decorbouwer, kostuumontwerper, 8 zangers en 24 orkestleden). Om dit project tot een goed einde te kunnen brengen heb ik uw hulp nodig: samen met het team ben ik een crowdfundingsactie gestart om voor het decor, de zaal en de kostuums te kunnen betalen. Via de website voordekunst.nl kunt u een donatie doen voor het project en in ruil voor steun krijgt u van ons een tegenprestatie, afhankelijk van het gedoneerde bedrag…
    De premiere van de opera gaat plaats vinden op 17 Juni aanstaande, met een geplande reprise op 18 Juni, om 20:15 in Theater De Nieuwe Regentes in Den Haag.
    Mocht u dit project een goed intitiatief vinden, zou u dit project dan ook met andere mogelijk geïnteresseerden willen delen?
    Via deze link is verdere informatie te vinden en is het mogelijk om een donatie te doen:
    https://www.voordekunst.nl/projecten/4291-all-rise-opera-in-twee-aktes
    Alvast mijn eeuwige dank en ik hoop u allemaal te zien op 17 of 18 juni in theater 'De Nieuwe Regentes' in Den Haag!
    Heel veel hartelijks, en een warme groet,
    Jan-Peter de Graaff
    ps. mocht u al nieuwsgierig zijn, dan kunt u via deze links al wat muzikaal materiaal beluisteren…
    https://soundcloud.com/janpeterdegraaff/all-rise-overture-for-orchestra
    https://soundcloud.com/janpeterdegraaff/all-rise-concerto-grosso-2015
    [​IMG]
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    En toen werd het hier oorverdovend stil...
    Ik zou zeggen: gun jezelf eens de all-rise-ouverture-for -orchestra. :) Een héél prettig soort verdrijving van de stilte hier!
    Het lijkt mij een machtige ervaring om in zo'n ambitieus project samen te werken met zoveel anderen!

    Misschien dat het hier zo stil is, omdat er gedacht kan worden dat als je aangeeft dat de muziek aanspreekt, dat je moreel verplicht bent/voelt financieel bij te dragen.
    Ik beloof alleen het in overweging te nemen.
     
  3. dick de graaff

    dick de graaff

    Lid geworden:
    13 feb 2009
    Berichten:
    128
    Beste forumleden,
    Inmiddels is de crowdfunding voorbij met goed resultaat.:)
    Dank aan eenieder die daaraan heeft bijgedragen op wat voor wijze ook.
    De voorbereidingen zijn in volle gang en het belooft een heel bijzondere productie te worden!
    Wie tijd/zin heeft is van harte welkom in "de nieuwe regentes " in Den Haag; Morgenavond en zaterdagavond, aanvang 20:15 uur.
    Kijk voor meer informatie op:
    http://www.denieuweregentes.nl/agenda/2016/06/all-rise/
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Vandaag dus de 17e Wereldpremiere van opera All Rise. Zo snel al! Er is hard gewerkt!

    Hier nog een aardige vondst voor dit forum: vader speelt een compositie van zoon. Heeft toch altijd iets ontroerends!:)
     
  5. dick de graaff

    dick de graaff

    Lid geworden:
    13 feb 2009
    Berichten:
    128
    Bingo, ja dat heb ik gespeeld..! Was heel leuk om op te nemen.
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ik mag toch hopen dat het ook leuk was om te spelen?
     
  7. dick de graaff

    dick de graaff

    Lid geworden:
    13 feb 2009
    Berichten:
    128
    ja zeker! maar ook technisch lastig.
     

Deel Deze Pagina