Raadseltje

Discussie in 'Overig' gestart door Sunrise, 19 nov 2006.

  1. Sunrise

    Sunrise Johan Lommelen

    Lid geworden:
    9 jun 2006
    Berichten:
    183
    Weet iemand waar mijn nickname "Sunrise" vandaan komt ? Het heeft wel degelijk iets met de vioolbouw te maken.
    Ben benieuwd.
     
  2. Beethoven

    Beethoven Rob Penning †

    Lid geworden:
    31 dec 2006
    Berichten:
    398
    Sunrise Luxe Viool 4/4e incl. luxe koffer en strijkstok (solid spruce top): € 200,-

    Jammer ik weet niet hoe je het plaatje erbij krijgt.

    Dit zal je vast niet bedoelen. (d)

    http://www.gitareon.nl/verkoopoverigsnaar.htm

    Wees in dit geval blij dat ze die groene niet naar je vernoemd hebben.

    Rob.

    Dat word dus weer even googlen .....




    [edit](Dit bericht is door robbedoesje bijgewerkt op 19/11/2006 om 08:16 uur)[/edit]


    [edit](Dit bericht is door robbedoesje bijgewerkt op 19/11/2006 om 08:27 uur)[/edit]
     
  3. Beethoven

    Beethoven Rob Penning †

    Lid geworden:
    31 dec 2006
    Berichten:
    398
    Hoi Sunrice,

    Die violen zijn het niet ?

    Dan zal je nickname vast komen van een andere bouwer en wel Antonio Stradivari, gebouwd in 1677 en heet ( Le Lever Du Soleil ) oftewel ( Sunrice ).


    Rob..
     
  4. Sunrise

    Sunrise Johan Lommelen

    Lid geworden:
    9 jun 2006
    Berichten:
    183
    Heel juist, Rob, daar ben je snel achter gekomen. Het is een van de zeldzame fraai ingelegde en met arabesken versierde violen van A. Stradivari. Ooit heb ik er zo een in het echt gezien (Ashmolean museum in Oxford).
    Beste groeten,
     
  5. Beethoven

    Beethoven Rob Penning †

    Lid geworden:
    31 dec 2006
    Berichten:
    398
    Hoi Sunrice,

    Wat leuk om zo'n instrument in het echt te hebben kunnen zien , en dat met een hele mooie inleg. Ook daar heb ik een vraag over ( de inleg dan ) maar dat hou ik voor een ander topic.


    Groetjes.....

    Rob..
     
  6. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Sunrise en Rob,

    Ik heb de zoe tocht verloren.
    Hoewel ik zelf een redelijk goed speurneusje ben heeft onze rob de game naar zich toe getrokken.
    Doordat Rob P. je naam verkeert heef overgenomen (maakte van Sunrise (zon op komst) de variant sunrice (zon-rijst). En ben daar op gaan Googelen.

    Willen jullie dat NOOIT meer doen!


    Remi
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Och Remi, een paar spelfoutjes meer of minder zou voor jou toch niets mogen uitmaken? (o)
    Ik zag in een andere post van jou een leuke spelfout: het ging over ene Mokkel. Op die manier kun je hele dubbele verwijzingen creeëren.
    Voor het echte Google-werk heeft dat natuurlijk een directe invloed, zoals je hebt bemerkt.
     
  8. Beethoven

    Beethoven Rob Penning †

    Lid geworden:
    31 dec 2006
    Berichten:
    398
    snik snik ben nu heel verdrietig en ik beloof plechtig dat ik het nooit meer zal doen (g)

    Rob

     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Volgens mij heeft Remi daar geen tijd voor!! (o)
     
  10. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Mokkel, grote Mokkels, kleine Mokkels, dikke Mokkels en dunne Mokkels.
    Vergeet niet de muzikale Mokkels, de mooie Mokkels en de lelijke Mokkels, de familie Mokkel, Oma en Opa Mokkel.

    Geloof het of niet maar ik heb zitten Googelen en heb dingen gezien, dingen? Wat schrijf ik nu weer, niks dingen, het waren Mokkels.
    Mokkels in bladen, Mokkels in tijdschriften, Mokkels in kleding en Mokkels… poedel naakt, Mokkels in lompen en Mokkels in zeer prijzige kleding. Jonge en oude Mokkels.

    Oh mijn hemel ik zou violistenweb bijna vergeten zo veel Mokkels.

    En je komt thuis, weer twee Mokkels, moeder de vrouw en dochterlief. De telefoon gaat en ja hoor weer een Mokkel aan de lijn. Even kijken naar de E-mail en ja hoor weer een aantal berichten van… hoe kan het ook anders… mokkels.

    En dan gebeurd het natuurlijk je typed het een keertje verkeerd in en ja hoor inplaats van mokkel type je Mockel (wel zonder trema er op). En wat gebeurd er, hoepla, Wikepedia over een of andere stoffige Duitse vioolbouwer, ene Otto Möckel.

    http://de.wikipedia.org/wiki/Otto_Möckel ene Oswald en ene Max Möckel.

    Ja dat ene regetje maakt heel veel uit

    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Otto Mockel&meta=.

    En ineens sta je weer met beide beentjes op de grond. Maar moest nog wel even denkan aan een vioolbouw Mokkel, mijn Katharina, Katharina Meierott http://www.meierott.nl/.

    Bedankt Frits voor de tip, ik heb een heel leuke middag gehad.

    Remi
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Remi,

    graag gedaan (w).

    Ik sta echter wel versteld dat je een hele middag hebt besteed aan het fenomeen Mokkels. En nog groter werd mijn verbazing toen ook ik ging Googelen met Mockel en er doodgewoon een hele serie treffers ontstonden met Otto Möckel!! [Umlaut op de o.] Vermoedelijk houden Google en Wikipedia al rekening met een foutieve spelling omdat het vast niet de eerste keer is dat dit gebeurt door de gebruikers.

    Een andere verbazing trof mij bij het lezen van je bevindingen over "oude mokkels". Kan dat eigenlijk wel, OUDE mokkels? Staat toch lijnrecht tegenover elkaar? Ook ik dwaal wel een s af van het onderwerp, maar als jij het mag mag ik ook een keertje, toch?
     
  12. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Frits, geloof je werkelijk dat ik een hele middag heb zitten googelen naar mokkels?

    Ik heb wel wat beters te doen!

    Remi
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    @Remi,

    nee hoor, niet echt. Vond het wèl een mooi verhaal (s) .

    Maar OUDE mokkels? Lijkt me niks (c) .
     

Deel Deze Pagina