Ik denk dat je wel beter weet Bert. Ik schreef even waar de tekst van 'neef' Tobias mij aan deed denken. Puur scherts natuurlijk.In dat lied schept een sneue, schlemielige artiest die denkt dat hij de wereld aan zijn voeten heeft, op over zijn optreden voor dertien plattelandsjongeren in een dorpshuis. Wil je jezelf daarmee vergelijken Frits?
Voor de duidelijkheid: nee hoor, ik herken me er niet in en zou al helemaal niet ten overstaan van een ieder die oren heeft om te horen, laten weten dat 'ie bij mij moet wezen. Ik ga uit van de stelling: "Goede wijn behoeft geen krans!"(.....) Het is een grappig bedoeld lied uit de tachtiger jaren van de vorige eeuw waarin een schlemiel die zich zelf desondanks heel goed vindt zich afvraagt hoe hij bescheiden kan blijven met zoveel talent. Ik vroeg me alleen af of Frits zich daarin herkende of zich ermee wilde vergelijken. Dat lijkt mij sterk, maar vanwaar dan juist deze associatie?
Beste 'neef': Bert en ik (en Remi trouwens ook) kennen elkaar al heel lang en weten wat we aan elkaar hebben. Soms zijn we het razend oneens met elkaar maar soms ook kunnen we het prima vinden. Dat houdt dit forum ook meteen levend en levendig.(.....) En wat Bert betreft, jammer dat hij Oom Frits weer een beetje dwars zit, want dat heeft hij niet verdient.