Reparatie Yamaha EV-204

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Willeke_D, 16 dec 2011.

  1. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Een jaar of 7 geleden heeft mijn man een Yamaha EV-204 gekocht. Aangezien de electrische viool toen in Nederland nog amper verkrijgbaar was heeft hij die ongeziens laten bestellen door een muziekwinkel die er zelf ook totaal geen idee van had. Gelukkig is de keuze een juiste gebleken.

    Gisteren echter bij de sound-check voor een optreden van zijn band sprong de kam kapot met daarin het element. Het leek alsof het hout van de kam ineens afbrokkelde onder de druk van de snaren.

    Nu is natuurlijk de vraag waar je het beste een dergelijke viool kunt laten repareren. Zijn er professionele vioolbouwers met kennis van Yamaha violen om deze te repareren of zijn we overgeleverd aan de grote muziekwinkels die naast een electrische gitaar toevallig ook zo'n viool aan de muur hebben hangen?
     
  2. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Een goede muziekwinkel zal hem innemen en opsturen naar een Yamaha reparatiepunt, dat zou kunnen werken.
    Maar je kan denk ik het beste naar een vioolbouwer die ook Yamaha's e.d. speelklaar maakt en verkoopt.
    Ik zou zeggen vraag b.v. Bert Boon (misschien dat hij nog wel reageert)
    Maar er zijn vast ook andere vioolbouwers in het land die er kennis van hebben.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    We hebben al telefonisch contact gehad!
     

Deel Deze Pagina