River String EVV04

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Sanka, 6 nov 2009.

  1. Sanka

    Sanka

    Lid geworden:
    6 nov 2009
    Berichten:
    6
    Ik zou graag een elektrische viool kopen om thuis mee te oefenen en om te spelen in een lokale folk-rockgroep, met af en toe optredens in café's en dergelijke.
    Deze viool staat op internet voor minder dan €300 te koop, wat momenteel ongeveer mijn budget is...
    Kent iemand dit merk? Is dit een goed instrument? Is er voor die prijs iets beters te vinden?
    En dan nog een vraagje apart:

    Welke snaren gebruik je best met een elektrische viool?

    Graag had ik wat nuttige tips gekregen.

    Thanks alvast!
     
  2. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Beste Sanka,

    Geef in elk geval niet meer dan € 200 uit voor een River String.

    River String violen zijn voor € 149 per set verkrijgbaar in mijn webwinkel. Zie [website op verzoek verwijderd]

    Voor de prijs is dit geen slechte elektrische viool, maar als je budget € 300 is zou ik je eerder de silent viool aanraden, die kost € 249 per set:
    [website op verzoek verwijderd]

    Deze heeft ebbenhouten onderdelen in plaats van hardhouten onderdelen, dus zijn wat stemvaster. Ook is de klank warmer en authentieker dan de River String. Ook heeft de silent viool geen klankkast, waardoor stil oefenen mogelijk wordt. De River String heeft nog een kleine klankkast.

    Je bent van harte welkom om verschillende elektrische uit te komen proberen in Hilversum.

    Als je je op mijn website aanmeldt voor mijn Ezine krijg je zondagochtend een artikel in je mailbox over snaren voor elektrische violen.
     
  3. Sanka

    Sanka

    Lid geworden:
    6 nov 2009
    Berichten:
    6
    Bedankt voor de tip!
    Natuurlijk is het uitproberen nog steeds de enige 100% betrouwbare manier om een goed instrument te vinden, want dat ligt uiteraard voor iedereen verschillend. Ik zal eens een kijkje nemen op je website, maar of ik in Hilversum geraak is nog maar de vraag. Ligt namelijk een beetje uit de richting.
    Heb je toevallig geen filiaal of goeie collega tussen Breda en Antwerpen? Dan kom ik zeker eens langs. :)
     
  4. Carmenlisa

    Carmenlisa

    Lid geworden:
    22 okt 2009
    Berichten:
    62
    er is een winkel in roosendaal waar je volgens mij de yamaha sv 120 kunt uitproberen.
    groetjes
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Behalve de opmerkingen van NoName#2 zijn er op dit forum meerdere behartenswaardige uitspraken gedaan over elektrische violen: die zou ik er zeker eens op naslaan.
     
  6. Sanka

    Sanka

    Lid geworden:
    6 nov 2009
    Berichten:
    6
    Mja, er is inderdaad zoveel gezegd dat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer kan zien. Daarom dat ik even zelf een nieuw onderwerp aansneed. Om op mijn persoonlijke situatie een direct antwoord te krijgen. Maar ik zal in elk geval eens rustig door de topics heen scrollen. Wie weet komt er nog wat interessants uit de bus :)
     
  7. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Het belangrijkste bij de aankoop is, denk ik, de instrumenten daadwerkelijk zelf uitproberen en goed te luisteren en te voelen.

    Ik heb geen filialen elders in het land (ben maar een klein eenvrouwszaakje) en weet ook eerlijk gezegd geen plaats waar men zowel elektrische violen uit de lagere prijsklasse naast die uit de hogere prijsklasse kan leggen.
     
  8. Sanka

    Sanka

    Lid geworden:
    6 nov 2009
    Berichten:
    6
    Ach, weet je, mijn vrouw en ik zijn allebei nog nooit in Hilversum geweest. Misschien kom ik dan wel gewoon een keertje langs. Zal wel pas in December zijn,vrees ik, maar goed. We maken er een daguitstap van. Ik zal dan wel eens bellen voor een afspraak :)
     
  9. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Prima, ik hoor het graag :).
     

Deel Deze Pagina