Rock muziek

Discussie in 'Overig' gestart door Eveline, 12 nov 2003.

  1. Eveline

    Eveline

    Lid geworden:
    12 nov 2003
    Berichten:
    7
    Heej mensen,
    Ik wil wel even weten of er hier iemand is die geintereseerd is in Rockmuziek, en zoja, of je er ook bladmuziek van hebt.. en hoe ik daar dan aan kan komen, waar ik zoiets kan kopen enz enz...

    Velen dank (w)
    Groeten, Eveline


    [edit](Dit bericht is door Jan-Peter bijgewerkt op 01/02/2004 om 01:23 uur)[/edit]
     
  2. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    Ook heej,

    ik heb een beetje dezelfde vraag, dus als je nog een goede tip krijgt, laat je het dan even weten?? Er is wel veel algemene bladmuziek van Rockmuziek, bijvoorbeeld gratis te leen in de bibliotheek, maar als je dat alleen staat te spelen op je viooltje klinkt het niet echt stoer. Er is ook wel iets te koop van bladzumiek met meespeel-CD, maar de echte rockmujziek heb ik nog niet gevonden, wel wereldmuziek, jazzy, van alles wat en gewone popmuziek. Die zijn bij bladmuziekzaken te koop. En laatst heb ik gewoon een boek met cd voor elktrische gitaar gekocht. Erg leuk!! Soms gaat het iets te laag, maar dat kun je zelf octaveren.

    Heeft iemand anders nog ervaringen!!
     
  3. Fendertje

    Fendertje

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    3
    Heej,

    Ik speel zelf in een bandje met een elektrische viool, maar de vioolpartij schrijven we zelf. Het is echt heel moeilijk om aan rockbladmuziek te komen. Ik denk dat de rock nog een beetje door moet dringen in het vioolwereldje. Ik hoop aardig snel.. Sorry kan jullie dus ook niet helpen, helaas (m)

    Groetjes van Myrthe
     
  4. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    Hoi Fendertje,

    speel je ook nog op een 'gewone' houten viool of speel je alleen elktrisch?? Ik ben eerder wel eens op zoek geweest naar een elektrische viool gewoon om eens te proberen, maar in mijn prijsklasse vond ik ze gewoon niet mooi klinken. Hoe is dat met een fender?

    Waar speel je eingelijk en hebben jullie ook een website? Want ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar rock muziek met een viool (wil weleens komen luisteren bijvoorbeeld, maar ik kom zelf uit brabant, dus weet niet of jullie weleens in de buurt zijn).

    groetjes!!
     
  5. Fendertje

    Fendertje

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    3
    Hai Hai,

    Ik heb thuis ook nog een akoestische staan, waar ik op oefen. Maar met een band met veel elektrische gitaren moest ik wel een elektrische viool nemen, een versterker kon ook wel maar die zou toch veel geluid eromheen meenemen. Een fender kost trouwens 'maar' rond de 800,- en de goedkoopste yamaha ook. Toen ik voor de eerste keer een elektrische uitprobeerde schrok ik wel, het was gewoon bijna het zelfde geluid.. En eigenlijk mooier (v) totaal niet wat ik verwacht had, want het verschil tussen een elek. gitaar en een gewone is enorm groot.

    Ik zal kijken of we binnenkort wat op het web kunnen gaan zetten, spelen nu nog alleen op scholen in de buurt, en waar we gevraagd worden via via. Maar het breid zich al aardig uit..

    Er zitten trouwens in veel rockbandjes die je hoort op de radio ook wel violen, alleen je moet er wel echt opletten...

    groetjes
     

Deel Deze Pagina