Roth Junius cello koffer

Discussie in 'Overig' gestart door gladioolviool, 8 aug 2019.

  1. gladioolviool

    gladioolviool

    Lid geworden:
    25 feb 2019
    Berichten:
    13
    Heeft er iemand ervaring met de Roth en Junius cello case (2 varianten light case en EVA). Ze zijn erg goedkoop (100 euro) maar zie er nog best degelijk uit alleen ze hebben een rits ipv klemmen.

    Omdat de cello alleen in de auto vervoerd wordt denk ik dat ik geen hele dure met een luxe draagsysteem nodig heb. Is alleen om stoten te voorkomen.

    https://m.thomann.de/nl/roth_junius_rjcc_cello_light_case_4_4.htm
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    De kwaliteit van dit soort koffers vind ik ronduit ondermaats: je moet het meer zien als een goede manier om zo veel mogelijk celli goedkoop in een container te stouwen. Voor dagelijks gebruik zijn ze veel te slap en kwetsbaar, dat kan ik uit de praktijk rapporteren. Voor alleen transport in een auto zou een stevige dikke hoes (b.v. de blauwe Boston) ook prima voldoen: daar kun je ook fatsoenlijk mee wandelen of fietsen als dat eens zo uitkomt.
     
  3. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    898
    Ik heb een dergelijke koffer, voordeel van deze koffers is dat ze geen druk uitoefenen op de randen van het instrument (als ze ruim genoeg zijn tenminste) en dat ze vaak heel goedkoop tweedehands te koop zijn, omdat ze wel aangeboden worden als deel van een goedkope set cellostrijkstok/koffer. Verder zijn ze prima als isolatie tegen wisseling van warmte en koude. Ik denk dat als je ze gaat gebruiken voor vervoer de zaak relatief snel kapot zal gaan. Uiteindelijk is het niet veel meer dan een textielovertrek over een soort tempex, met een voering erin. Dus OK voor opslag, minder voor transport; verder zijn ze relatief groot, er is een dikke laag isolerend schuim tussen de cello en de buitenhoes.
     

Deel Deze Pagina