Samen spelen in de buurt van Almelo

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Patrick Lammers, 16 aug 2015.

  1. Patrick Lammers

    Patrick Lammers

    Lid geworden:
    16 aug 2015
    Berichten:
    2
    violist (beginnersniveau net voorbij) zoekt iemand om samen mee te spelen. Instrument maakt niet zoveel uiti. In de buurt van Almelo, maar ik kan reizen. Mijn vioollerares wil evt. Wel begeleiden. Eigen leeftijd 48. Liefst klassiek, maar ik vind ook folk e.d. leuk om te spelen.
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Welkom op dit forum, Patrick!
    Op dit forum vinden we elkaar inderdaad voor wat betreft speelmaatjes en vooral ook met allerlei vragen en ervaringen betrefffende strijkinstrumenten en het bespelen. Hopelijk vind je gauw iemand!
    En dan hopen we ook terug te horen van je ervaringen e.d.
     
  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Welkom Patrick.
    Mag het ook een triangel zijn ?
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Maar dan zou Patrick toch nooit op StrijkersForum zijn beland? Dus ik denk dat hiermee je vraag al is beantwoord.
     
  5. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Samen mee te spelen. Instrument maakt niet zoveel uit. Dus kan het ook een Triangel zijn.
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Lijkt me geen probleem Tobias, want "In Almelo is altijd wat te doen!" , zeker in de buurt van het stoplicht;)
    Maar in alle ernst: dit was een serieuze oproep, dus laten we er dan ook serieus mee omgaan.
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Maar Almelo is sedert 1987 wel veranderd hoor. (Herman Finkers met zijn "een stoplicht staat op rood")

    Ik denk dat het dan toch nog steeds een strijkinstrument is wat wordt bedoeld. Maar ja, laat Patrick het zelf maar zeggen.
     
  8. Patrick Lammers

    Patrick Lammers

    Lid geworden:
    16 aug 2015
    Berichten:
    2
    Jaa, we zijn Herman Finkers nog altijd dankbaar. In ieder geval weet nu iedereen waar Almelo ligt
    Een triangel was nou niet het eerste instrument waar ik aan dacht, maar je mag natuurlijk niets uitsluiten.
    Een viool, altviool of cello ligt meer in de lijn. Maar met een pianist, fluitist o.i.d. kun me ook heel leuk spelen, ik ben niet kieskeurig hoor.
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Een gitarist is ook heel leuk! Strijkinstrument met snaar/plukinstrument biedt ook veel mogelijkheden in diverse stijlen!
    Zelf hoop ik nog eens een tijd met iemand met gitaar én met klarinet een mooi trio te kunnen vormen. Dat is nu wel zo'n beetje mijn droomcombinatie.
     
  10. hetty

    hetty

    Lid geworden:
    23 jun 2017
    Berichten:
    12
    Hoi Patrick,

    je plaatste je oproep al 2 jaar geleden, ik weet niet of je nog op zoek bent, Maar ik heb zeker interesse.
    Ik woon in Bornerbroek, om de hoek zullen we maar zeggen, en speel cello.
    Heb 2 jaar les, speel t/m 5de positie. Voorkeur klassieke muziek, maar ben ook in voor iets anders.
    Ben benieuwd of je al voorzien bent.
     
  11. Anna van de Stolpe

    Anna van de Stolpe

    Lid geworden:
    28 nov 2019
    Berichten:
    2
    In Almelo hebben wij [ 5 muzikanten. vrouwen op leeftijd maar o zo jong] behoefte aan een strijker. Mag viool of cello zijn. Wij spelen een uitgebreid repertoire. Van Klezmer, Irish folk, oude Nederlandse wijsjes en Indische liedjes. Elke donderdagmiddag repetitie bij Huis van Katoen en nu.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2019
  12. Anna van de Stolpe

    Anna van de Stolpe

    Lid geworden:
    28 nov 2019
    Berichten:
    2
    Hallo, net gister lid geworden. Wij; 5 vrouwen uit Almelo, viool, acordeon, dwarsfluit, zijn op zoek naar een strijker. Viool of cello. Wij oefenen elke donderdagmiddag bij Huis van Katoen. Ons repertoire is divers: Klezmer, Irish Folk Music, Nederlandse volksliedjes, Indische liedjes. enz. Wij spelen ook bij tehuizen. Van Klassiek houden we ook.
     

Deel Deze Pagina