scheur netjes repareren

Discussie in 'Viool' gestart door Beethoven, 12 nov 2006.

  1. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Gekregen?

    Wat ben je toch een... mazzel-pik, een geluksvogel.

    Ik zou haast gaan brullen waar de foto's blijven!

    Remi
     
  2. Beethoven

    Beethoven Rob Penning †

    Lid geworden:
    31 dec 2006
    Berichten:
    398
    Hoi,

    Zoveel is het nu ook weer niet. Precies datgene wat ik zoek.

    Jaloers ??????

    Remi een tip voor je. PSSt

    Gewoon een keer je schoen zetten. Met proberen kom je het aan de weet zeg ik maar. Bij mij is het gelukt. Wat voor liedje ga je zingen ?

    Rob..
     
  3. Beethoven

    Beethoven Rob Penning †

    Lid geworden:
    31 dec 2006
    Berichten:
    398
    Hoi Frits,

    Ben gisteren pas toegekomen om te kijken naar een houtleverancier. Jij gaf op dat er een goede was in Zwitserland en
    ik ben daar eens op de site wezen kijken. Maar ja wat nu, even naar Zwitserland is een beetje te duur en online bestellen zal ook niet goedkoop zijn. Het is tenslotte geen ansichtkaartje wat je even opstuurt. Een Oom van mij komt oorspronkelijk uit Zwitserland en woont sinds kort in Friesland. Ik heb hem gemailt en gevraagt of die plaats dichtbij was bij de plaats waar zijn zoon nog steeds woont en dat bleek het geval te zijn. Volgende zomer wil hij wat voor mij meenemen als hij weer eens die kant op gaat. Misschien kunnen we wel samen gaan . Alles staat dus nog open.
    Hij woonde daar in Zurich ( Zwitserland ) en nu in Friesland en ook weer in Zurich.

    Ik wil graag nog een keer een Stainer gaan maken. Wanneer dat zie ik nog wel. Het heeft helemaal geen haast.

    Rob..






    [edit](Dit bericht is door robbedoesje bijgewerkt op 12/12/2006 om 15:51 uur)[/edit]
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Hoi Rob,

    wel, online bestellen heb ik tot nu toe steeds bij 'die jongens' gedaan en met zeer grote tevredenheid. Je kunt heel goed aangeven -in het Duits weliswaar- wat je precies wilt en dan doen ze hun uiterste best datgene te leveren wat je wilt. Het heeft wel een prijskaartje, maar ja dan heb je ook een stuk hout dat zich laat bewerken als geen ander stuk. De schaaf en gutsen gaan erdoor alsof het boter is, fantastisch gewoon.

    De laatste keer had ik een aantal stukken bovenblad met zogenoemde 'berenklauw'; sommige bouwers vinden dat een bewijs van opperste kwalitiet, maar ik heb uit ervaring met een gitaarblad, wat minder affectie met een blad met 'berenklauw'. Toen dat pakket bij mij werd afgeleverd heb ik daarna via een aantal mailtjes correspondentie aangegeven, dat ik dat liever niet had (het ging om altvioolbladen) en ik mocht alles op hun kosten terugsturen. Uiteindelijk een pracht stel bladen terug gekregen.
    Ik heb nog niet vaak zo'n goede kwaliteit gehad!!
     
  5. Beethoven

    Beethoven Rob Penning †

    Lid geworden:
    31 dec 2006
    Berichten:
    398
    Frits,

    Ik heb er al weer iets van geleerd. Mogelijk heb ik er later nog een vraagje over. Nu even niet.

    Rob
     

Deel Deze Pagina