Shostakovich door Yo-Yo Ma

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door gevoeligesnaar, 22 dec 2015.

  1. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Afgelopen vrijdag was het eerste celloconcert op tv, uitgevoerd door Yo Yo Ma met het concertgebouworkest. Wat een mooie uitvoering, vooral het slot van het tweede deel werd zo breekbaar gespeeld!
    Bovengenoemde uitvoering is nog terug te zien/luisteren via uitzending gemist. Aanrader!
    Ondertussen ben ik helemaal gegrepen door dit prachtige concert en beluister ik via YT ook andere uitvoeringen, zoals deze van Heinrich Schiff. Wauw...
     
    JosHuis vindt dit leuk.
  2. JosHuis

    JosHuis

    Lid geworden:
    5 dec 2015
    Berichten:
    54
    Dank je voor de tip! Ik miste 'em vrijdag en bekijk nu alsnog. Yo-Yo vertelt het verhaal; zo intens .... . Heinrich is anders en ik vind de klank aansprekend. Idd: wauw.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2015
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dit is echt een favoriet bij mij, dit concert! Het heeft in het eerste deel een bepaalde 'schwung' (ik weet niet of dit helemaal het goede woord is, maar je voelt vast wat ik bedoel) die mij heerlijk in de oren 'swingt', met daaropvolgend een prachtig langzaam deel. En zo blijf ik gekluisterd, want, alhoewel nieuwsgierig hoe Gautier Capuçon dit concert uitvoert, ik wíl het van Schiff helemaal horen!

    Heinrich Schiff had ik dit nog niet horen spelen, maar die speelt dit concert dus ook prachtig!
    Ik gok erop dat Gautier Capuçon het iets 'agressiever' uitvoert. Maar dat ga ik dus nog horen.
     

Deel Deze Pagina