Toon hier je nieuwste aanwinst

Discussie in 'Overig' gestart door Elman, 9 apr 2010.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Wat een leuk idee om VdG te gaan spelen! Wie zich wat aantrekt van leeftijd en dan iets niet doet, is misschien al een beetje dood (oei, gevaarlijke uitspraak, maar de boodschap erachter, daar gaat het om).
    Er zijn veel leuke partijen in de oude muziek die vast goed haalbaar zijn met samenspel met anderen. Bovendien klinkt een eenvoudige partij mooi gespeeld veel professioneler dan een moeilijke partij die er maar nét uit komt.
    Dus gewoon lekker aan de slag en wie weet wat voor leuke dingen daarvan komen! Een nieuwe wereld gaat open en dat is zo mooi! (spreek uit eigen ervaring, al is dat, nog, niet met een VdG).
     
  2. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    Wat top om een VdG aan te schaffen! Zo'n mooi instrument. Ik heb er afgelopen winter pas echt een van dichtbij gezien en zien bespelen. Enorm mooi! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.
     
    JanHut vindt dit leuk.
  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    De viola da gamba, een mooi instrument met een bijna nog mooiere naam. Echt een naam waar muziek in zit. Viola da gamba, maar wat wordt er hier van gemaakt VdG. Het moet weer snel, weg mooie naam. VdG zo noem je deze schoonheid niet, zo noem je een Supermarkt. Want het is een instrument uit een tijd dat de mensen nog de TIJD hadden. En ook de tijd hadden om een mooie naam te schrijven en uit te spreken.
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Vandaag ging ik naar de prijsuitreiking voor het ontvangen van de eerste en enige prijs! De 1 april viool!
    Het was een hartelijk welkom, met koffie en lekkers, en dan ook nog wat extra lekkers voor wat ik met Pasen nog meer te vieren heb en om nu nog ingepakt mee te nemen, nogmaals heel hartelijk dank, Tobias!

    Met een even van Tobias geleend barokstokje (die lag echt lekker in de hand!) heb ik alvast mijn eerste tonen op de viool gespeeld. Het is wel meer gepriegel in vergelijking met een cello, maar ik moest eigenlijk nog meer wennen aan de iets mindere ronding van de kam t.o.v. mijn cello. Ik had veel sneller een andere snaar te pakken.

    Tobias, héél, héél hartelijk dank voor deze 1 april viool!!! Wie weet hoe ver ik hier nog op kom!?
    IMG_20170411_140604.jpg
    IMG_20170411_140650.jpg
    IMG_20170411_140728.jpg
     
    jis77, marloes s, Muzirene en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Mooie viool hoor!
    Ik wens je er héél veel plezier mee!
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  6. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Nou je speelde er toch maar zo uit het blote hoofd enkele bekende wijsjes op, dat gaat helemaal goedkomen met die viool.:)
     
    Marcelita, marloes s en Deanone vinden dit leuk.
  7. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    En heb je er een potje antiekwas van eigen Tobias recept bij gekregen ?
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dat recept is zó geheim, nee hoor, dat gaat-ie echt niet zomaar meegeven. Tenslotte zou ik zomaar bij forum-chemicus Frits langs kunnen gaan en voor je het weet, ligt dan het hele geheim op straat.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Tobias heeft elders op StrijkersForum al een poging gedaan zijn 'geheime' recept te onthullen, maar dat is een beetje mislukt gezien de tegenstrijdige bevindingen. Trouwens dit instrument heeft een lakpantser wat geen Antiekwas behoeft gezien de extreem hoge glans. Je zou dan toch zeggen dat juist dit instrument een aanpassing van de bladdikte behoeft. Tobias zei ooit elders, dat hij geen geschikt instrument had, maar deze had toch prima gekund? Ja, nu kan het niet meer: is in de handen van een nieuwe eigenaar over gegaan.
     
  10. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Het instrument was geheel dof, maar door de antiekwas is het zo mooi gaan glimmen. De antiekwas is één dag voordat de viool werd opgehaald aangebracht. Over een week zal de viool minder gaan glimmen. Het is dus geen lakpantser wat te zien is, het is de antiekwas die haar heilzame werk heeft gedaan.

    Ik mag hier geen reclame maken, maar reeds vele violisten brachten hun doffe slecht klinkende viool bij mij, en ziedaar het uiterlijk en de klank was met sprongen vooruit gegaan. Ik hoor ze nog stamelen als zij hun instrument bezagen en bespeelden, dank U meneer Tobias dank U, het was het geld wat wij U betaalden meer dan waard.

    En duur ben ik niet, voor een antiekwas behandeling vraag ik slechts, 350 euro, en vaste klanten waaronder veel vioolbouwers, krijgen 10% korting.

    En Frits ik hoop niet dat je het doorverteld, maar als jij een viool voor een antiekwas behandeling bij me brengt krijg je 20% korting.

    Tobias.
     
    marloes s en Deanone vinden dit leuk.
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Tobias, je bent (weer) even vergeten dat dit onder werp niet staat in het off-topic forum!
    Dus mensen: trek uw conclusies aangaande de Antiekwas hierboven vermeld in #150.
     
  12. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Antiekwas of niet, ik vind het een prachtige viool.
    Marcelita aangezien jij (nog)geen viool speeld, heeft Tobias een stukje voor je je gespeeld op deze viool en je laten horen hoe ze klinkt ?
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Je vindt haar prachtig omdat die zo glimt? Dat kan natuurlijk, maar verder zegt het niets.
     
  14. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Mijn laatste aanwinst glimt ook zo, al mijn violen glimmen.
    groot.jpg mmmmm.JPG
     
    marloes s, Marcelita en Deanone vinden dit leuk.
  15. Johan W.

    Johan W.

    Lid geworden:
    14 jun 2017
    Berichten:
    56
    Paul-Mangenot_3-1030x444.jpg

    Een fantastisch instrument waaraan ik heel veel plezier ga beleven.
     
  16. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Jaaa! Vooral dat plezier spreekt mij aan, maar die viool ziet er heerlijk 'geleefd' uit!
    De klank moet heel doorleefd zijn!
     
  17. Johan W.

    Johan W.

    Lid geworden:
    14 jun 2017
    Berichten:
    56
    De viool is van begin 20ste eeuw. Gebouwd door Paul Mangenot Mirecourt. Veel te ontdekken nog qua klankkleuren. Kan niet stoppen met spelen.
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  18. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Heerlijk toch, lekker doorgaan!
    Ik ben ook slecht in stoppen. Ben zelf ook aan het ontdekken wat de extra chique haren op mijn strijkstok voor mij betekenen. Dat is dus ook een nieuwe aanwinst, alleen niet zo spannend om als foto hier te plaatsen.
     
    Johan W. vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina