Toon hier je nieuwste aanwinst

Discussie in 'Overig' gestart door Elman, 9 apr 2010.

  1. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Hoera, zo zoek je er jaren naar (voor een schappelijke prijs - want je kan het boek zo bestellen online voor 125 euro) en zo heb je er twee: 400 jaar vioolbouwkunst in Nederland. Een uitgave uit 1999 van de Nederlanse groep van viool- en strijkstokkenmakers.

    Wat een schitterend boek zeg! Dat geeft heel wat uren kijk- en leesplezier met al die honderden kleurenfoto's etc.

    [​IMG]
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    769
    Waar heb je die gekocht Elman? Ik kan ze alleen 2e hands vinden namelijk voor rond de €100.
     
  3. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Gefeliciteerd,

    Je was me net te snel af. Ik kreeg een berichtje gereserveerd van MP. maar de reservering was voor jou dus.

    Remi

    (Met een vriendelijke groet,

    Eelke Haakma)
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Maar ze hadden er toch twee exemplaren van? :(
     
  5. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Van twee verschillende personen het boek gekocht. Eerst een bibliotheekexemplaar (heel netjes maar wel geplastificeerd dus). Dezelfde dag zie ik er eentje in nieuwstaat voor hetzelfde bedrag. Ik dacht 'laat ik die ook maar kopen, dan doe ik het bibliotheekexemplaar wel weer weg'. Maar toch wel makkelijk zo’n bibliotheekexemplaar, lekker stevig :D

    Eerst even afwachten tot ik nr 2 ook in huis heb en dan kijken welke ik verkoop.
     
  6. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Zo te zien heb je vast een geïntereseerde in Remi ;)
     
  7. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    En in Crish volgens mij.
     
  8. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    Met dank aan de kringloop. Allemaal in prima staat. Voorkant van Dvorak/Mendelssohn is wel bijzonder moet ik zeggen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik heb al vele jaren geen platenspeler meer. Heb echter nog wel een anderhalve meter LP's staan.
    Wat moet je er mee?
     
  10. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Een USB platenspeler kopen en dan omzetten naar MP3 :)
     
  11. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    en niet vergeten te genieten wat vinyl te bieden heeft!
     
  12. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    sa-250-1984_800.jpg He he, eindelijk na jaren wel of niet doen en keer op keer overwegen ben ik de gelukkige eigenaar van een echte Tormek SA250
    Het is wel een wat ouder model maar deze jonge is er heel, heel blij mee.

    Het toeval wil dat ik voor mijn maatje Martin twee zwaar mishandelde beitels zou gaan slijpen.
    Inmiddels ben ik bang dat ze een beetje te scherp zijn voor iemand die niet gewend is met scherp gereedschap te werken.

    Mijn hemel wat een heerlijke machine om mee te werken. Een beetje in het zweet gewerkt want ik kon het natuurlijk niet laten maar alle beitels en gutsen zijn ziedend scherp.

    Remi
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2014
  13. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    704
    1. Naar de kringloop brengen.
    2. Op marktplaats zetten en in 1 x verkopen
    3. LP-speler kopen (waarbij je het meeste waar voor je geld krijgt als je een gereviseerde topper van vroeger koopt. Deze man is een legende wat dat betreft: http://www.marktplaats.nl/verkopers/1837039.html ).
     
  14. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    En nu is het de hoogste tijd dat ik mijn aanwinst show! Ziehier mijn Roemeen; ik heb hem nu een paar week en ik ben er helemaal verliefd op! Een prachtig, helder geluid dat toch warm en niet scherp is en vooral heel groot is. Mijn docent noemde het al een kanon. Daarbij speelt hij zó gemakkelijk!
    De kleur lijkt op de foto wat gelig; dat klopt niet; hij heeft meer de kleur van kersenhout. Ik heb foto's gemaakt met mijn mobieltje en dat heeft helaas niet over. Maar al was hij kanariegeel geweest, dan was het hem nog geworden! 20140723_180513.jpg 20140723_180821.jpg 20140723_180751.jpg
     
  15. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    WOW! Dit is nog eens een Roemeen!
    Wat je erover vertelt klinkt goed! Prachtige toon die goed aan te spreken is. Groot speelplezier dus!!!:)
    Gefeliciteerd met je aanwinst! Je hebt intussen vast al héééél veel speeluurtjes erop zitten, denk ik, je was er vast niet vanaf te slaan.:D
    Hij moet in een ensemble ook vast heel mooi klinken, mogen de anderen wel uitkijken dat ze niet weggeblazen worden;).
     
    gevoeligesnaar vindt dit leuk.
  16. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Een mooi instrument met een mooi achterblad en zoals ik lees een mooie toon, gefeliciteerd.

    De Cello, het onbespeelbare instrument heeft door de bank genomen een mooi warm geluid maar ik word er ook altijd een beetje droevig van, het zal wel aan mij liggen, maar ik krijg vaak tranen in mijn ogen als ik zijn stem hoor.
    Het is herfst de bladeren zijn geel en op de vochtige weg komt een rouwstoet langs, droefheid kan ook iets moois hebben, maar het moet niet te lang duren.
    Vooral als Anner Bijlsma speelt is de droefheid groot, ik geloof trouwens dat dit de enige Cellist is die het instrument echt begrijpt en er mee vergroeid is, geweldig wat kan die man spelen, maar ik luister niet te lang, want anders komen weer die lastige waterlanders.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2014
  17. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Eindelijk, na heel wat jaartjes afhankelijk zijn van de bibliotheek nu eindelijk een eigen exemplaar van Die Kunst des Geigenbaues, tweede druk 1954.

    Remi
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Zonder iets af te willen doen aan het kunstenaarschap van Anner Bijlsma, lijkt mij de verder niet gekwalificeerde opvatting dat alleen hij iets van de cello begrijpt, wat ver gaan. Want hoe zit het dan met Rostropovich, Feuermann, Starker, Piatigorsky, Mainardi, Gendron, Shafran, Fournier, Orloff, Navarra of, desnoods, Jacqueline du Pré?

    Hopf
     
  19. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Inderdaad dat gaat ver en misschien wel te ver, maar al je iemand mateloos bewonderd dan gaat men zich uitputten in dergelijke superlatieven.
     
  20. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Omdat ik nog steeds niet goed zat, heb ik een pianokrukje gezocht voor het cellospelen. Kan ik tenminste de hoogte naar wens instellen!

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina