Silent/elektrisch

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Pien, 19 nov 2009.

  1. Pien

    Pien

    Lid geworden:
    19 nov 2009
    Berichten:
    1
    Hallo,

    Ik heb al veel gelezen op het forum over de elektrisch viool en over de silent viool. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is geworden is het volgende:

    Als ik op een elektrische viool ga spelen en ik hier de koptelefoon op aansluit, hoort de omgeving mij dan ook nog spelen?!

    Bedankt voor het antwoord,

    Gr. Pien
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Op de specifieke vraag geeft NoName#2 ongetwijfeld graag per e-mail antwoord.
    In het ALGEMEEN geldt voor silent violen van alle merken dat je enig snaargeruis/strijkgeluid hoort bij het spelen, ongeacht het aansluiten van de koptelefoon of oortelefoon. De mate waarin dit hoorbaar is op b.v. 2 meter afstand verschilt per type, omdat niet alle S violen in gelijke mate dempen.
     
  3. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Beste Pien,

    Ik ben NoName#2, eigenaresse van [website op verzoek verwijderd].

    Om even aan te sluiten op het bovenstaande. De River String geeft inderdaad geluid ook al staat hij uit en is niet aangesloten op koptelefoon of versterker.

    Zoals hier boven reeds is aangegeven, geldt dit voor alle silent/elektrische instrumenten.

    Je moet er wel rekening mee houden dat de River String een kleine klankkast heeft, waardoor deze iets meer geluid produceert dan een 'silent' instrument. Dit is echter nog veel minder dan een akoestisch instrument.

    Als klanten echt op zoek zijn naar een elektrische viool om stil te kunnen sturen, dan raad ik meer een silent viool aan, zoals deze: [website op verzoek verwijderd] Deze is in verschillende vormen en kleuren verkrijgbaar.

    Mocht je de viool willen testen, ben je van harte welkom in Hilversum. Ook is het mogelijk de viool thuis te laten bezorgen en retour te zenden als het niet bevalt.
     

Deel Deze Pagina