Soft case cello

Discussie in 'Gevraagd' gestart door caithlynn, 19 nov 2013.

  1. caithlynn

    caithlynn

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    29
    Beste leden,

    Ik heb een 7/8 cello, en die vervoer ik momenteel in een hoes, nu heel gemakkelijk vind ik dit niet en je cello is er eigenlijk niet zo goed in beschermd, ik heb wel geen groot budget voor een carbon koffer, en de oudere versies wegen te zwaar voor me. Ik heb een spierziekte, daarom liet ik mijn oog vallen op een softcase. Heb toch de indruk dat die mijn instrument beter zullen beschermen. Wat is jullie ervaring hierbij? En een moeilijkere vraag, wat neem ik dan best voor een 7/8 cello, want nergens vind ik het gepast formaat, is ofwel een 3/4 ofwel een 4/4 ?
    De koffer die ik op het oog heb is deze: http://www.thomann.de/be/rothjunius_rjcc_4_4pl_cello_case.htm
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    De z.g. piepschuimkoffers van dit type (het is geen softcase) en vergelijkbare van andere fabrikanten die ik heb gezien lijken mij geen lange levensduur te hebben. Ze zijn groot en nogal lomp. Softcases als de "Cocoon" zijn minder lomp en ook niet zo zwaar maar zijn als bescherming niet heel veel beter dan een goed foedraal. Met een stevig en dik foedraal ben je volgens mij beter af en dat is meestal ook lichter. De keuze in 7/8 foedralen is niet zo groot, ik ken alleen één type van GEWA. Een foedraal voor een hele cello is dan het enige alternatief (want een 3/4 past nooit). Goed en goedkoop is de Boston 4/4 cellohoes. Een must bij het vervoeren van een cello is een goede VERZEKERING!
     
  3. caithlynn

    caithlynn

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    29
    Dank je bert, ben tussen de foedralen gaan kijken en die van jaeger, met 30 mm en wieltjes, zijn wel een oplossing voor mijn problemen, kan rechtop staan, is warm genoeg voor in de winter met de cello op pad te gaan en bij rugpijn kan ik hem gewoon op wieltjes meenemen, of zelf zonder rugpijn, kan mijn rug veel besparen door me niet meer te moeten bukken om de zak van de grond te halen enzo.
    Heb een 4/4 besteld, zoals je aanraadde want op mijn tas stond geen maat, maar dat zal dan ook een 4/4 zijn. Mag ik mijn tas hier te koop aanbieden?
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik ben zelf helemaal niet zo gecharmeerd van koffers op wieltjes en helemaal niet van foedralen op wieltjes. Op een gladde vloer van een warenhuis of luchthaven gaat het nog wel, maar op stoeptegels en straatkeien krijgt het instrument veel te veel te verduren. Ik waarschuw altijd voor het gebruik van de wieltjes en weer ze ook zoveel mogelijk uit mijn assortiment. Het Jaeger foedraal bied ik zelf niet meer aan vanwege krappe snit die dit foedraal (althans in het begin-wellicht is dit probleem nu opgelost) had.
     
  5. Anara

    Anara

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    115
    Het laatste bericht hier is al heel oud zie ik.
    Wie weet waar je in Nederland een cocoon cellohoes kunt kopen?
    Ik zag er een bij Thomann maar die is de eerste tijd niet levertijd.

    Groetjes, Anara
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik kan er wel aan komen. Neem maar even contact op.
     
  7. Anara

    Anara

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    115
    Dank voor je reactie Bert. Die zie ik net pas. ik heb er vandaag een gevonden bij van der Knaap in Baarn. Ik kreeg een tip van iemand uit mijn orkest.
    Maar toch dank dus.
    Groet, Anara
     

Deel Deze Pagina