Spam

Discussie in 'Voorwaarden en regels' gestart door Lise, 20 okt 2008.

  1. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Om spam te voorkomen, en vanwege privacy-redenen, laat ik mijn e-mailadres niet zien in mijn profiel. Leden kunnen me echter wel privéberichten sturen. Deze optie heb ik echter niet aangezet om dan maar bestookt te worden met reclame-uitingen van andere leden.

    Dat werkte, tot vandaag. Toen kreeg ik van fiearu een mail die hij in vrijwel identieke vorm al op dit forum had geplaatst en waarin hij zijn vioolmethode aanprees. Behalve het feit dat hij dan kennelijk niet goed leest aangezien ik geen viool speel en dus ook niet in eerste instantie geïnteresseerd ben in viooltechniek, vind ik dit heel brutaal. Ik lees het forum al en kan daar zijn berichten lezen. Maar ik wens mijn mailbox ook vrij te houden van reclame-uitingen anders dan die door mij zelf gewenst zijn.

    Kan er iets gedaan worden tegen acties als die van fiearu?
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.282
    Homepage:
    Lise,

    Ik kan zo zonder details niet nagaan waarom Fieraru jou bestookt met ongewenst materiaal.

    Ik denk niet dat ik er iets aan kan doen vanuit dit forum, vanuit deze website.

    Mogelijk dat een directe benadering, via E-mail aan het adres van Fieraru, met daarin duidelijk kenbaar gemaakt dat je hier niet van gediend bent, het gewenste resultaat oplevert?


    Frits
     
  3. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Lise,

    Als het goed is, en daar ga ik van uit loop je via het forum en met de door jou gemaakte instellingen bijna geen kans op spam.
    Wij van het strijkersforum zitten er niet op te wachten dat je overspoeld wordt met allerhande aanbiedingen van de heer F.
    Alle instellingen en beveiligingen, voor zover ik ze hebt uitgeprobeerd voor het forum zijn goed, je moet haast gaan hacken wil je schade of ellende kunnen aanrichten.
    Vroeger hield ik me bezig met computer beveiliging, maar met de instellingen van ons forum zit het wel goed hoewel het forum wel door botjes (robotjes) overspoeld kan worden.

    Maar het kan ook zijn dat de heer F toch aan jouw privégegevens is gekomen (e-mail) en je graag op de hoogte houd.

    Het is nu eenmaal wel zo dat ik niet zeker weet dat de heer F. ook de heer F. is welke ik ruimschoots op internet tegen kom en begrijp ook niet waarom hij zou moeten spammen.

    Tot nu toe slechts 6 posts en ik krijg de indruk dat wij meer op zijn … dingen reageren dan dat hij een bijdrage op het forum levert. ’t Is misschien een opwelling

    Remi
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.282
    Homepage:
    "maar met de instellingen van ons forum zit het wel goed hoewel het forum wel door botjes (robotjes) overspoeld kan worden."

    Dat euvel is onlangs verholpen!!

    Zie: geen "robotjes" meer

    Zo, ben je weer helemaal bij! ;)

    Frits
     
  5. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Hij heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheid om me privéberichten te versturen. Zo kreeg ik die mail. Maar ik heb die optie niet aangezet om spamachtige mail te krijgen.
     
  6. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    Ik vind dat leden en of mensen die zich hebben ingeschreven bij dit forum slechts bij zeer hoge uitzondering gebruik zouden moeten maken van de mailmogelijkheden via Strijkersforum.

    Om je eigen product(en) aan te prijzen lijkt me dus geen hoge uitzondering! Is al mooi genoeg dat er ruimte voor gemaakt is op het forum zelf.
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Het lijkt mij dat forumleden elkaar een bericht moeten kunnen sturen via de mailfunctie, wanneer het bericht een persoonlijke bestemming heeft of niet voor het forum bedoeld of interessant is. Het wordt pas spam wanneer de ontvanger dat niet op prijs stelt. Als laatste maatregel kun je de afzender in je e-mailprogramma blokkeren, maar wellicht blokkeer je in dit geval dan alle mail van alle forumleden; ik weet niet hoe dat staat ingesteld.
     
  8. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    Ik heb mijn best gedaan om F. aan het praten te krijgen op dit forum. Jammer is dat hij dingen, die mogelijk voor Strijkersforum van belang zijn, voor zichzelf houdt (zijn goed recht, overigens). Iemand die zoveel in huis lijkt te hebben mag best wel met een klein geheimpje naar buiten komen, vind ik. Kennis (delen) maakt macht.....

    Reclameboodschappen zijn een bescheiden bijproduct van dit forum. De beste reclame voor jezelf is je bijdrage aan het gesprek. Het gaat immers om dat gesprek en het uitwisselen van gedachten. (zo schat ik het in)

    Overigens lijkt het me niet terecht om F. in het hoekje van een (spammer)(robot) neer te zetten. Dan had iedereen wel persoonlijk mail van hem gehad. Ik niet in ieder geval.
     
  9. Rebecspeelster

    Rebecspeelster

    Lid geworden:
    17 sep 2008
    Berichten:
    226
    Fieraru komt op mij als gedreven en enthousiast over en het versturen van "reclame" zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn geweest vanuit zijn persoonlijke visie. Toch kan ik me Lise's wrange gevoel hierbij goed begrijpen. Ik heb trouwens geen post gekregen. Misschien is het een suggestie om iets te schrijven over PB 's e.d. bij "Huisregels" om verwarring in de toekomst te voorkomen.

    Het bekend maken dat je een "Geheim" hebt, lokt omstanders uit tot onthulling daarvan. Ieder mens heeft de taak in z'n leven z'n persoonlijke mysterieen te ontdekken waarvan de uitkomst niet altijd te delen is met anderen. Het zou kunnen dat bovengenoemd geheimpje niet van viooldidactische aard is en daarom niet geschikt is voor dit forum.
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.282
    Homepage:
    Het blijft een vreemde zaak, wanneer we er van uit gaan dat Fieraru iets geheims heeft te vertellen wat niet op het wereldwijde web mag voorkomen, maar dan toch Lise kiest om zijn ongewenste 'verhaal' te spuien. Waarom andere leden dan niet?

    Om de vraag van Rebecspeelster te beantwoorden:
    Het lijkt me niet zinvol om aan persoonlijke berichten voorwaarden te verbinden. Dat zou volgens mij ook niet kunnen want niemand kan een ander verplichten om inhoudelijk aan bepaalde voorwaarden te voldoen.
    Ik wil daarom de 'Huisregels' in die zin niet aanpassen.

    Frits
     
  11. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen zich onveilig gaan voelen door spammers en hackers en mensen die je ongevraagd rechtstreeks benaderen. Het ligt gevoelig en mensen moeten in dat opzicht terughoudend zijn, vind ik.

    Aan de andere kant is het ook zo dat je wel goed zelf moet bijhouden wat je op het internet achterlaat.

    Zie onder: (spel) "Viool leren spelen of nog even wachten"? Mijn reactie van 21-10:
    ......dat was het wat ik wilde vernemen van een ervaringsdeskundige (Helikon lid).....

    Lise reageerde: ......... Huh? Hoe weet jij dat ik daar speel? Ken ik jou dan ergens van?......

    Het was een al te eenvoudige opdracht om te vinden dat Lise met het Helikon orkest van doen heeft, en het was me bijgebleven.
    (zie onder gevraagd/gezocht haar post van 16-5-2008).
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.282
    Homepage:
    Ik probeer te begrijpen wat deze vraag rechtvaardigt om onder "Huisregels" te vallen.

    Wat heeft het Helikon-verhaal met Spam te maken?


    Frits
     
  13. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    Ik snap Ferries opmerking wel. Hij denkt dat ik onvoorzichtig ben in het achterlaten van mijn gegevens op internet. Dat ben ik echter niet. Mijn opmeking aan zijn adres over het Helikonverhaal was eerder verbazing. Het muziekwereldje is klein en ik ken een hoop mensen. Dus ik dacht dat achter zijn alias misschien iemand schuilgaat die ik ken.
     
  14. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Ferrie,

    Ons forum is eigenlijk een verzamelplaats van een stelletje viool idioten als ik het zo mag noemen,. Een stelletje strijkers en bouwers die/welke elkaar graag ondersteunen. Soms met misvattingen maar meestal weiden we uit.
    Soms hangen we aan bij elkaar aan de telefoon omdat het mis ging, we een beetje te grof reageerde, of omdat een forumlid hulp nodig had. De “oude bekende” forumleden weten wel waar het over gaat.
    Ons oude violistenweb is overgegaan in het strijkersforum en JP heeft een waardig opvolger gevonden in SB.

    Ik kan natuurlijk wel even gaan posten over wat ik allemaal heb gevonden over “Fiearu” maar daar gaat het niet over.
    Niet dat alles 100% zeker is wat ik over hem gevonden heb maar het lijkt me geen spamer.


    Wat meer reacties en zo van Mr. F. lijken mij juist erg prettig, maar dan moet hij wel mee doen en… moeten wij hem niet afschikken.

    Remi
     
  15. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    Zie de reactie van Lise. Spam en zeker ongevraagde reacties op je mailadres bezorgen mensen een gevoel van onveiligheid. Misschien heeft mijn opmerking over Helikon bij Lise ook even daartoe bijgedragen. Was niet mijn bedoeling!
     
  16. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    Ik denk dat alle nieuwe (en oude?) leden wel eens ergens "in de fout" gaan. Inderdaad geen reden om ervaren en bezielde violisten en/of overige musici af te schrikken. Het tegendeel is waar. Hopelijk lezen we binnenkort stof tot nadenken van F. In de goede zin van het woord dan.
     
  17. Rebecspeelster

    Rebecspeelster

    Lid geworden:
    17 sep 2008
    Berichten:
    226
    Waarom wordt Fieraru in een uitzonderingspositie geplaatst terwijl op een openbaar forum iedereen een gelijkwaardige plaats heeft? Er wordt gesproken over Meneer F en ondanks dat iedereen elkaar tutoyeert, wordt Fieraru door verschillende mensen met U aangesproken. Het spreken OVER i.p.v. het spreken TOT een medelid (de spamvraag van Lise uitgezonderd) lijkt me redelijk wat afstand scheppen voor de betrokkene.
     
  18. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    Waarvan akte. Ik ben het met je eens.
     
  19. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.282
    Homepage:
    Maar daar maakt Fieraru het zelf naar door niet te reageren op het forum en door naar iemand ongewenste mail te sturen.

    Frits
     

Deel Deze Pagina