Ik zou denken aan schade b.v. barst die is verstevigd met een pennetje. Steentjes in de krul heb ik nog nooit gezien behalve in de film "The Red Violin". Ik heb op verzoek van m'n dochter wel een keer een eindknopje ingelegd met een zirkoon. Die schitteren nog meer dan diamant en zijn niet duur.
Maar hoe krijg je een goede hechting van metaal met hout? Als dat er niet is, kan van versteviging ook geen sprake zijn. Met hout is dat probleem er niet.
Frits, Onderschat de moderne lijmsoorten niet. Indien je een diamant in hout wilt verlijmen is de diamant het sterkste, dan de lijm en vervolgens de zwakste schakel het hout. Overigens een algemene vraag. Loopt het pennetje geheel door de krul heen? Kunnen we een foto van de voorkant van de krul krijgen en van de tegenover gelegen kant. Indien het pinnetje gebruikt is om de symmetrie te controleren of te perfectioneren dan zou ik het pinnetje of het gat na gebruik wegwerken met hout, waarom het stalen pinnetje laten zitten. Dus als het pinnetje gebruikt is voor de symmetrie (wel een leuk idee) waarom is het dan blijven zitten. Remi