Stichting Ottomani

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Stichting Ottomani, 31 jan 2010.

  1. Stichting Ottomani

    Stichting Ottomani Ellis Hendriksen

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    6
    Homepage:
    Hallo beste muziekliefhebbers,

    Stichting Ottomani is in het leven geroepen om componisten, amateurmuzikanten (van solisten tot ensembles) en huiskamerpodia dichter bij elkaar te brengen. De Stichting heeft als doel een zo groot mogelijk landelijk netwerk op te bouwen waarin genoemde muzikanten in huiskamers (en 's zomers evt. de tuin) als van u en mij een optreden kunnen verzorgen.
    Daarnaast organiseren wij, naar behoefte, allerlei activiteiten waaronder masterclasses en concoursen maar uiteraard ook nog andere activiteiten. De te organiseren activiteiten staan in ieder geval altijd in het teken van de ontwikkeling van solisten/ensembles. Het is van geen belang welk genre je speelt, iedereen is welkom. Uiteraard verwachten we wel dat je minimaal een optreden van minimaal 45 minuten kunt verzorgen.

    Als je het leuk vindt om jezelf aan te melden als solist/ensemble/huiskamerpodium of componist kun je meer info vinden op www.ottomani.nl/stichting

    Met vriendelijke groet,

    Ellis Hendriksen
    Voorzitter Stichting Ottomani
     
  2. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Jammer dat er kosten aan verbonden zijn. Ik denk dat de database een stuk groter zou worden als aanmelding gratis is en bijv. een bemiddelingsfee in rekening wordt gebracht als de aanmelding tot een opdracht leidt.
     
  3. mriekjuh

    mriekjuh Marike

    Lid geworden:
    15 jun 2009
    Berichten:
    181
    Maar € 20,00 valt toch wel mee? ;)
     
  4. Stichting Ottomani

    Stichting Ottomani Ellis Hendriksen

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    6
    Homepage:
    En je zou die 20 euro ook kunnen zien als de jaarlijkse fee. Daarvoor kun je zoveel optreden als je wilt. Toegegeven, er zijn nog niet veel ensembles en huiskamerpodia ingeschreven maar je moet nu eenmaal ergens beginnen. Daarnaast wordt het bedrag ook ingezet om activiteiten te organiseren ten behoeve van amateurmuzikanten, dit naast subsidieaanvragen en sponsoring.

    Groetjes,

    Ellis
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Wat ik me afvraag -na de 'missie' te hebben gelezen- of dit wel het juiste forum is. Immers, de stichting richt zich voornamelijk op saxofoonkwartetmuziek zo staat daar geschreven.
    Nadeel van de gehanteerde €20,= fee-formule is, dat je die eerst moet doneren om toegang te krijgen tot de zich ingeschreven ensembles. Wanneer je die al betaald zou hebben en je vindt niets van je gading ben je ze kwijt. Dat vind ik een eenzijdig 'profit-beginsel'.

    Misschien is hier nog wat opheldering mogelijk?

    Frits
     
  6. Stichting Ottomani

    Stichting Ottomani Ellis Hendriksen

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    6
    Homepage:
    Beste mensen,

    opheldering is altijd mogelijk!!

    In mijn optiek is het een misvatting dat de Stichting zich richt op enkel saxofoonkwartet muziek. In de missie spreken wij van "in eerste instantie". Wij spelen in een saxofoonkwartet en hebben daarin de meeste contacten met zowel amateurs als professionals, daarom leek het ons voor de hand liggend vanuit dat gegeven te starten. Uiteraard willen wij dit graag aangevuld zien met andersoortige ensembles. Dit kunnen sing en song writers, strijkkwartetten/trio's, saxofoonkwartetten/trio's koperblazers of popbandjes zijn. Voor de laatstgenoemde geldt dan wel dat zij onversterkt dienen te spelen. Volgens mij staat dat ook duidelijk beschreven in de visie, het is in ieder geval makkelijk af te leiden.

    Het probleem is echter dat we een beginnende Stichting zijn en wij kunnen niet zomaar een x aantal huiskamerpodia/ensembles uit onze hoed toveren.

    Uiteraard heeft de 20 euro fee-formule, zoals je dat zegt, intern ook tot enige discussie mogen leiden. De andere kant van het verhaal is dat je mensen eerst gratis laat toetreden en het jaar erop volgend laat betalen. Dat was inderdaad ook een optie geweest maar dan moet je dat voor iedereen doen en dat is organisatorisch (uiteraard afhankelijk van het aantal inschrijvingen) erg veel werk maar wij staan altijd open voor suggesties of aanbevelingen.

    Als laatste, ik vind de terminologie zoals je die hanteert " een eenzijdig profit-beginsel" op zijn minst erg ongelukkig gekozen.

    Met vriendelijke groet,

    Ellis Hendriksen
     
  7. mriekjuh

    mriekjuh Marike

    Lid geworden:
    15 jun 2009
    Berichten:
    181
    Bedankt voor je opheldering!
    Het is alleen jammer dat ik helemaal op Flakkee woon..

    Erg leuk initiatief!!
    Veel succes!

    Groetjes Marike
     
  8. Stichting Ottomani

    Stichting Ottomani Ellis Hendriksen

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    6
    Homepage:
    Altijd graag gedaan ;)

    De bedoeling is om een landelijk netwerk te verwezelijken waarbij het uiteraard wenselijk (maar niet noodzakelijk) is dat je in je eigen provincie in een huiskamerpodium kunt optreden. Dus ook in Zeeland zijn we op zoek naar huiskamerpodia en ensembles :D

    Groetjes,

    Ellis Hendriksen
     
  9. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Wat ik met veel websites zie die aan bemiddeling doen en databases in contacten hebben is dat ze gratis starten (omdat: als er geen enorm netwerk is, wil je er ook niet voor betalen), waardoor veel mensen zich aanmelden. Als ze eenmaal een grote database hebben en ook echt wat kunnen bieden voor het geld, gaan ze langzaam geld vragen. Dit kan ook in een andere vorm, bijvoorbeeld het aanbieden van een gratis vermelding en een premium vermelding, waarin je meer kan vertellen en foto's en filmpjes kan toevoegen. Op die manier dwing je leden ook niet 'ineens' te betalen.

    Het is maar een idee...

    Betaling, al is het een klein bedrag, om op een website te staan, zonder dat deze een enorm netwerk heeft, roept bij mij persoonlijk weerstand op. Maar... nogmaals, dit ben ik maar. Wie weet denken heel veel mensen daar weer anders over.

    In ieder geval succes. Het idee is leuk!
     
  10. Stichting Ottomani

    Stichting Ottomani Ellis Hendriksen

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    6
    Homepage:
    Ik kan me voorstellen dat je denkt dat we aan bemiddeling doen. Wij als Stichting proberen daar juist zo veel mogelijk tussen uit te blijven en proberen enkel de voorwaarden te scheppen. De bedoeling is juist dat je zelf op zoek gaat naar mogelijkheden om te spelen.

    Misschien is het verhelderend om te vertellen dat wij dit naast onze reguliere baan doen en de vorm die jij voorstelt (welke inderdaad een optie is) zoveel werk vergt dat het haast ondoenlijk wordt.

    Gratis starten en later geld vragen roept bij mij weerstand op maar misschien heb je gelijk en is dat wat jij voorstelt wel beter hoor, wie zal het zeggen. Het is altijd goed meningen van anderen te horen en er je voordeel mee te doen. Ik zal het eens opnieuw in de groep gooien.

    Groetjes,

    Ellis Hendriksen
     
  11. Stichting Ottomani

    Stichting Ottomani Ellis Hendriksen

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    6
    Homepage:
    Beste muziekvrienden,

    het heeft even geduurd (maar dan heb je ook wat :) ) maar na een kort beraad hebben we besloten jullie advies op te volgen. Om het voor ons een beetje werkbaar te houden en een eerlijke verdeling te maken hebben we het volgende besloten.

    Tot 31 dec 2010 kunnen er zich per provincie 3 solisten/ensembles en 3 huiskamerpodia gratis aanmelden. Op de site kun je zien voor welke provincies dat kan. Ik zal dat zsm op de site plaatsen.
    Als je na 2010 op de site vermeld wilt blijven staan dien je het inschrijfgeld voor 31 januari 2011 overgemaakt te hebben.

    Wij hopen hiermee de drempel te verlagen!!

    Met vriendelijke groet,

    Ellis Hendriksen
     

Deel Deze Pagina