Strijkers heel welkom!

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Marcelita, 14 jun 2014.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Vooral cellisten!

    In Utrecht kom ik elke maand met een groep van ca. 20 gevorderde amateurs bijeen om onder leiding van (dit jaar, beurtelings) Michiel Ockeloen, Bart Lelivelt, Mart Hijmans (en Monique Lansdorp vorig jaar, komt misschien weer) les te krijgen in het spelen van latin, zigeunermuziek en klezmer. We hebben violisten, cellisten, accordeonisten en diverse blazers, van blokfluit tot euphonium, in de groep. Ca. 20 muzikanten samen. Het gaat om beetje gevorderd tot vergevorderd niveau en voor elk is er wel een passende partij. We krijgen uitleg over de typische stijlen van spelen, hoe laat je het echt zigeuner klinken, welke soort franjes passen wel en niet en uiteindelijk werken we naar een einduitvoering toe voor vrienden en bekenden. Waarna we er een feestje van bouwen met meegenomen hapjes en drankjes en het nogal eens gebeurt dat de instrumenten weer ter hand worden genomen voor spontane concertjes.

    Per seizoen 10 middagen les samen van 12;30 uur - 16;30 uur met pauze tussendoor. Daarnaast nog een keer een middag met repetitie en optreden voor besloten gezelschap. Verder wordt er op verzoek van de verhuurder van de oefenruimte nog wel eens opgetreden op een ander tijdstip (alleen door degenen die daartoe bereid zijn).

    Om de onkosten te dekken, is de jaarlijkse bijdrage per persoon 170 euro. Een proefles/-bijeenkomst is mogelijk (echter wel voor 17,50 euro die je terugkrijgt als je blijft meedoen).

    Als je geïnteresseerd bent, nog vragen hebt, kun je ze mij stellen (bv via bericht in mijn postvak op dit forum).
     
    Marloes vindt dit leuk.
  2. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Op welke dag van de week is die oefenmiddag?
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Zaterdag, vaak de tweede van de maand (intussen heb je een pb=conversatie).
     
    Deanone vindt dit leuk.
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Nieuw jaar, nieuwe voornemens....

    Het seizoen loopt intussen en we hebben intussen de bladmuziek van alle docenten gehad en doorgenomen.
    Komend halfjaar komen we meer toe aan het verfijnen, leuke arrangementen bedenken, dat soort dingen.

    Wegens persoonlijke omstandigheden hebben twee violisten zich voor het tweede halfjaar moeten terugtrekken.
    Vooral nieuwe violisten zijn welkom!
     
  5. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Het is inderdaad en hele gezellige boel in Utrecht
    En ook cellisten zijn heel erg welkom! :)
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Klopt, dat blijft staan! Trouwens, onder violisten verstaan we natuurlijk ook altviolisten.

    En ik wil ook benadrukken dat de hele gezellige boel in Utrecht vooral de goede sfeer betreft en dat er wel flink samen gerepeteerd wordt! Het is dus echt wel serieus en de pauze tussendoor is echt heel fijn om bij te tanken en op dat gebied kom je aan koffie, thee en lekkers goed aan je trekken. Je krijgt hierdoor ook heel wat extra leuke stukken in je repertoire die ook op andere plaatsen worden gewaardeerd (wij spelen in het folkgroepje ook wel wat van die stukjes voor cello en klarinet bijvoorbeeld).
     
  7. Marloes

    Marloes

    Lid geworden:
    10 okt 2012
    Berichten:
    48
    Wat een leuk initiatief!
    Voor mij is het geen haalbare kaart, ook omdat de vervoerskosten wel aanzienlijk zouden zijn maar hopelijk kan ik in de toekomst een keertje meedoen. Hebben jullie misschien een filmpje o.i.d. online staan van een repetitie?
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2016
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    We hebben niets online staan.
    Als ik mij niet vergis, kom je uit het zuiden ergens, Tilburg of zo?
    Zelf moet ik ook op pad, want uit omgeving Wageningen. Ik heb dan het geluk dat er nog twee anderen ook meedoen, waardoor we de reiskosten delen (dus poulen).
    Afstanden kunnen ook weleens té groot worden, dat moet dan maar net kunnen, ook al is het maar eens per maand. Er zijn wel leden die zelf elke keer ruim een uur enkele reis met hun auto naar Utrecht komen en er zijn er geweest die nóg langer onderweg waren. Om diverse redenen was dat toch niet vol te houden.
     
    Marloes vindt dit leuk.
  9. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Wat leuk! Ik zou graag weer meer samen musiceren komend jaar maar iedere week vind ik wat te veel druk geven. Wellicht kom ik een keer meespelen ;)
     
  10. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Jis77 de wereldmuziekgroep komt 1 keer per maand bij elkaar in Utrecht, niet wekenlijks.
    Sommige komen los van de grote groep nog met een kleiner groepje tussendoor bij elkaar maar dat hoeft niet.
    En omdat het doel van de wereldmuziek groep is om samen lekker muziek te maken is er weinig tot geen druk tot presteren.
    Gewoon gezellig mooie muziek maken.

    Ik kom niet met de auto maar met het ov.
    Neem er lekker de tijd voor en ben langer dan 1,5 uur enkele reis omderweg.
    Nu moet ik wel zeggen dat ik treinreizen wel ontspannen vind en ik vind het beslist niet erg om te reizen.
    En vind het het elke keer weer waard.
    Neem er gewoon de hele dag voor.
    En dagje reizen en muziekmaken.:)
     
    jis77 vindt dit leuk.
  11. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Waar zijn de bijeenkomsten in Utrecht?
     
  12. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    In de wijk Oog in Al. Parochiecentrum van de kerk.
     
  13. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Ah een kerk :) das nog wel een stukkie vanaf t station...kan ik vooraf wat partijen bekijken? Benieuwd wat er zoal gespeeld wordt ;)
     
  14. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Mocht je met het ov komen dan stopt de bus vlak bij!
     
    jis77 vindt dit leuk.
  15. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dan is het wel handig als je je daarvoor aanmeldt. Bijvoorbeeld vanwege bladmuziek.
    Aanmelden ging tot voor kort via onze coördinator, maar die heeft om gezondheidsredenen een pauze ingelast.
    Zijn rol moet worden overgenomen en het is nog niet duidelijk door wie.
     
  16. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Prima, hoor graag hoe ik een keer mee kan spelen en via wie ik me kan aanmelden ;)
     
  17. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Begrijp ik goed dat je dan komt vioolspelen, of gelijk al cello? Dat laatste lijkt mij ietwat vroeg.

    Ik zal intussen nagaan wie nu over nieuwe aanmeldingen gaat. Je hoort van me!
     
  18. Marloes

    Marloes

    Lid geworden:
    10 okt 2012
    Berichten:
    48
    Ik woon in Veldhoven, bij Eindhoven.
    De reistijd zou ik er wel voor over hebben, hoor. Het is vanuit mij thuis naar station Utrecht al ruim 1,5 uur reizen maar dat is weer fijn wat extra leestijd. Het is puur de reiskosten: op dit moment kan dat geld beter in m'n lespotje. Als ik weer vast werk heb dan wordt het weer een ander verhaal natuurlijk. :)
     
  19. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Haha @Marcelita nee voor de cello is wel wat TE vroeg ;) heb er nog niet eens een vast gehad :D haha stel je voor!

    (weet niet hoe te quoten dus maar ff zo)
     
  20. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ja, dat begrijp ik. Het zou leuk zijn als er tzt nog wat meer strijkers uit het zuiden mee zouden gaan doen. Scheelt echt met reiskosten als je de auto neemt.

    Dus dat moment van cello vasthouden moet nog komen. Dat moment zal je vast niet vergeten! Na een paar streken ben je verliefd en na wat lessen ook nog verslaafd, wat wil je nog meer!? En voor je het weet kun je wat baslijnen spelen voor het balkan/klezmer repertoire. Daar is vooral heel veel van in de 1e positie (dus geen geschuif).

    Quoten: rechtsonder het bericht/de post zie je Leuk en Reageer. En als je op Reageer drukt, wordt het werk voor je gedaan. Alleen nu dus niet in mijn tekst, daar zit geen hyperlink achter verborgen.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2016

Deel Deze Pagina