Stukken voor Cello en Piano (beginner/intermediate)

Discussie in 'Cello' gestart door Mouchart, 24 sep 2015.

  1. Mouchart

    Mouchart

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    24
    Hallo iedereen,

    Ik ben al tijden opzoek naar muziekstukken voor cello en piano, waarvan beide partijen voor (late) beginners bedoeld zijn. Helaas kan ik alleen de piano als gevorderde begeleiding vinden waardoor we de stukken niet samen kunnen spelen. Misschien heeft hier iemand tips waar te zoeken?

    Alvast bedankt!
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Heb je al eens bij www.8notes.com gekeken? Daar zitten bij de combinaties voor piano en cello nogal eens heel goed speelbare stukken bij.
    Wat dacht je van dit niveau: http://www.8notes.com/scores/12123.asp
    of als klassiek stuk deze: http://www.8notes.com/scores/12969.asp

    Veel stukken die ik op deze site aanklik, zelfs bij de stukken voor gevorderde celli, hebben niet die moeilijke pianobegeleidingen die je bij cellosonates met pianobegeleiding nogal eens tegenkomt.

    Zelf heb ik ook veel plezier van deze site (gehad).
     
  3. Mouchart

    Mouchart

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    24
    Super dankjewel, dat ziet er inderdaad niet te moeilijk uit. De 'pianist' vraagt vooral naar stukken met vingerzetting maar ik verwacht dat deze stukken ook haalbaar zijn. Bedankt voor het meedenken!
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Wellicht wil de pianodocent er ook wel vingerzettingen bij zetten. Die zijn meestal alleen maar blij als hun leerlingen plezier hebben in het samen spelen.
     
  5. Renate

    Renate

    Lid geworden:
    27 nov 2015
    Berichten:
    16
  6. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    amazon.com verzend niet naar Nederland daarvoor moet je bij amazon.de zijn die doen dat wel.
     
  7. Renate

    Renate

    Lid geworden:
    27 nov 2015
    Berichten:
    16
    Was vooral om te illustreren welk boekje ik bedoel. Is volgens mij volop verkrijgbaar bij muziekzaken in Nederland, kon 'm alleen online even zo gauw niet vinden.
     
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik ken het boekje, heb er uit gespeeld en degene die de pianopartij deed, had daar ook niet heel veel moeite mee.
    Inderdaad allemaal 1e positie. Niet lang geleden hebben we nog voor de aardigheid er wat uit gespeeld, was gewoon leuk. En als je dan wat gevorderd bent, kun je het weer wat mooier spelen dan uit de tijd dat alleen 1e positie kon worden gespeeld.

    O ja, en nou weet ik nog een leuke, ook met pianopartijen die geen grote 'fratsen' vragen.
    Gordonkamuzsika 1
    http://www.stretta-music.com/en/she...ioloncellomusik-fuer-anfaenger-nr-198015.html

    Er is ook nog een tweede deel voor cello en piano. Zelfde niveau, begreep ik. Die heb ik niet gespeeld.
     
  9. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ik ben sonate nr. 38 van Romberg aan het oefenen, erg mooi stuk vind ik. Voor mij nog wel moeilijk, maar ik zie dat je al vanaf 2011 lid bent, dus dan is dit vast niet moeilijk meer. Bij Broekmans en van Poppel hebben ze een boek met een CD met het stuk in 3 tempi, wat wel handig is bij het studeren. Bij de piano-partij staan geen vingerzettingen, maar hij is volgens mij niet zo moeilijk en zoals hier boven al geopperd is, kan een piano-docent die er vast wel bijzetten. Op youtube staat ook een filmpje van 13 cellisten die een bewerking spelen: .
     
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ook leuk is dan het celloconcert van Vivaldi in C-dur RV 399. Daarvan bestaat ook een CD in 3 tempi van, die zit bij het boek (uitgave DOWANI).De pianopartij lijkt mij haalbaar na ca. drie jaar pianoles.
    Een lekker in de oren liggend celloconcert met een pianobewerking dus van de orkestpartij. In twee tempi hoor je de pianobegeleidingspartij en dan nog in één tempo de orkestpartij.
     
  11. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Mijn zoontje (half jaar les) heeft het stuk "Idylle" van Arnold Trowell van les mee gekregen en de pianopartij voor mij om te begeleiden, Wij vinden het een leuk stukje om samen te spelen en zowel op cello als piano niet moeilijk, op cello wel makkelijker dan op piano vind ik.
     
  12. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Er zijn tegenwoordig ook bundels met stukjes voor cello en piano van moderne Nederlandse componisten.
    Voor diverse niveaus, want daar hebben Doris Hochscheidt en Frans van Ruth speciaal om gevraagd. Deze bundels zijn te krijgen bij uitgeverij Donemus. Genoemde celliste en pianist hebben workshops voor amateurs gehouden om hen te coachen in het spelen van moderne nederlandse composities en dan op het niveau van de spelers. Hopelijk gaan ze nog even door met die workshops, want dat lijkt mij wel wat:)
     
  13. Filo

    Filo

    Lid geworden:
    29 okt 2019
    Berichten:
    5

Deel Deze Pagina